Avatar billede agz Nybegynder
10. september 2012 - 12:55 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ikke-trådløs netværksprinter på trådløst netværk

Hej!

Hvordan får jeg nemmest en ikke-trådløs netværksprinter på et trådløst netværk? Den står for langt væk, og i en anden bygning, til at kabeltrækning er en mulighed.

Kan jeg sætte en antenne eller lignende i RJ-45 indgangen?

På forhånd tak!
Avatar billede tiger_dk Mester
10. september 2012 - 12:59 #1
hvad er det for en printer vi snakker om ? mærke osv . ?
Avatar billede agz Nybegynder
10. september 2012 - 13:02 #2
HP Color Laserjet 4650DN
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. september 2012 - 13:14 #3
Nogle WFI acesspoints /extendere kan også bruges til at gøre en enhed trådløs !
Eks .: http://www.trendnet.com/products/proddetail.asp?prod=100_TEW-650AP&cat=176
Avatar billede agz Nybegynder
10. september 2012 - 13:19 #4
Kan jeg forbinde printeren til et AP med et netværkskabel og på den måde få den på det trådløse netværk?
Avatar billede Nereos Nybegynder
10. september 2012 - 13:19 #5
Hvis den har LAN funktionalitet så er det jo bare at koble den på netværket med et Accesspoint.
Avatar billede agz Nybegynder
10. september 2012 - 13:28 #6
Har den nævnte printer det? Og skal det så forbindes som jeg nævner ovenfor?
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2012 - 15:34 #7
Ja den har lan og forbind den til trådløs router.
Avatar billede agz Nybegynder
10. september 2012 - 15:53 #8
Mht. router, kan jeg så bruge denne?

http://www.av-cables.dk/traadloes-router/traadloes-router-300-mbps.html

Eller skal jeg bruge denne (her er AP nævnt)?

http://www.av-cables.dk/traadloes-router/access-point-repeater-300-mbps.html

Kan routeren modtage netværkssignalet trådløst også? Så jeg undgår at skulle sætte et kabel i routeren.
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. september 2012 - 19:57 #9
Du skal bruge en AP der har Wireless Client Mode
Det betyder den kobler sig på det trådløse net og sender signalet vidre gennem LAN (dem jeg har prøvet det med skal dog først konfigureres via lan og bagefter flyttes til bestemmelses sted )
Avatar billede agz Nybegynder
10. september 2012 - 20:03 #10
Okay, men sender den så kun signalet afsted via LAN og ikke trådløst? Altså kan den kun ENTEN modtage eller sende trådløst, ikke begge dele?
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2012 - 21:09 #11
Du kan også der hvor din trådløse router står nu. Sætte en powerlines i (kabel fra router over i powerlines der sidder i en kontakt ved siden af router).

Og så der hvor din printer står der sætter du også en powerlines med kabel op i printer. Og så deler du den over netværket. Og så kan denne også tilgås fra trådløse klienter.

Forbindelsen bliver så sendt igennem dine el ledninger.

Powerlines:
http://www.edbpriser.dk/router/d-link-powerline-av-starter-kit-dhp-307av-id-4174440.aspx
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2012 - 21:10 #12
Skal siges sådan har jeg selv gjort det med min printer. Og det virker fint.
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. september 2012 - 12:17 #13
#10
I princippet gør den enheden trådløs - som om den var koblet direkte til netværket. Du kan dog ikke samtidig bruge den som AP for andre trådløse enheder.
Avatar billede agz Nybegynder
15. september 2012 - 12:24 #14
Det virkede som det skulle med en router og et kabel mellem printer og router.

Tusind tak for hjælpen, og dem der har lyst må lige smide et svar.
Avatar billede kimtheman Novice
15. september 2012 - 13:10 #15
Du startede da ellers med at skrive "Den står for langt væk, og i en anden bygning, til at kabeltrækning er en mulighed"

Så hvad skete der lige der?
Avatar billede agz Nybegynder
15. september 2012 - 13:21 #16
Jeg købte en router som jeg fik foreslået og koblede denne til printeren.
Avatar billede kimtheman Novice
15. september 2012 - 14:12 #17
Prøv lige at fortælle hele din opsætning. Og med det mener jeg.

Modem/ router fra netværksudbyder osv...Og helt nøjagtigt hvorpå/ hvordan, du har koblet din printer på, som står langt fra din internet router.

Så jeg forstår hele din opsætning. Og også for andre som har samme problem kan bruge din løsning.
Avatar billede agz Nybegynder
17. september 2012 - 09:23 #18
Det står på en gård. I stuehuset står modem/trådløs router. I en anden længe står netværks-printeren, som ikke er trådløs. Det trådløse netværk kan række fra stuehuset til længen, men der er for langt til at lægge kabel.

Derfor har jeg købt en trådløs router, som kan sættes til "client-mode". Den står sammen med printeren, som derved kan komme på det trådløse netværk via routeren - med den nævnte indstilling.
Avatar billede kimtheman Novice
17. september 2012 - 22:36 #19
Godt du fandt en løsning.
Avatar billede tiger_dk Mester
18. september 2012 - 14:52 #20
Siden der er fundet en løsning, skal der udgivet point så spørgsmålet kan lukkes !
Avatar billede agz Nybegynder
01. oktober 2012 - 08:23 #21
luk