Avatar billede emlau Nybegynder
08. september 2012 - 14:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp til htaccess fil redirect 301

Jeg har virkelig søgt et svar, her og på nettet, men jeg ved simpelthen ikke, hvad der kan bruges?! Please hjælp!!

Til info, så er jeg er helt blank, hvad dette angår! 
Dette fik jeg fra supporten hos "one.com" men hvad skal skiftes ud, helt præcis og hvor skal det indsættes i haccess filen?
Fra supporter:
Redirect 301 /oldpage.html http://www.example.com/newpage.html
I linien skal du ændre oldpage.html til den side du ønsker at viderestille fra og ændre http://www.example.com/newpage.html til den side du ønsker at viderestille til.

Begge domæner kører både med og uden www. Skal jeg gøre noget ved det? da SEO også er vigtigt.

Målet er at (www.) "eksempel1", skal åbne (www.) "eksempel2"

Sådan ser htaaccess filen ud på webstedet nu:

# -FrontPage-

IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>

Mvh. Ronnie
Avatar billede nyhuus Nybegynder
08. september 2012 - 19:09 #1
[code]# -FrontPage-

IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*
Redirect 301 /oldpage.html http://www.example.com/newpage.html

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>[/code]

Sådan ville jeg nok lave det.

Du kan selv teste om det virker, ved at gemme filen som .htaccess i roden af dit webhotels biblotek, så tilgår du siden på på www.website.dk/oldpage.html også skulle du havne på newpage.html
Avatar billede nyhuus Nybegynder
08. september 2012 - 21:56 #2
Svar

Redirect 301 /oldpage.htm /newpage.html

efter
IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*
Avatar billede emlau Nybegynder
08. september 2012 - 22:02 #3
Mange, mange tak nyhuusdk!!

Mvh.
Avatar billede emlau Nybegynder
08. september 2012 - 22:03 #4
Skal huske og acceptér svar :-)
Avatar billede emlau Nybegynder
08. september 2012 - 22:04 #5
:-)