Avatar billede tiger_dk Mester
07. september 2012 - 09:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Linser til et kamera !

Hej

Jeg har fået et nyt kamera - Canon EOS 600D

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_600D/

Hvis man engang skal have en mere linse til sådan en, hvad er der på markedet af så nogen, de skal selvfølig være til at kunne betales !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2012 - 09:31 #1
linse = objektiv :)

Det kommer an på hvad du skal bruge det til. Skal du tage alm billeder og har brug for et godt zoom, så køb et 70-300mm.

Hvis du skal tage billeder i lavt lys, så tag et med fast blænde

Jeg anbefaler du holder dig til de objektiver du kan se på deres hjemmeside. Du har brug for at der er spabilisator i selve objektivet, da der ikke er noget i huset
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2012 - 09:41 #2
Det link du selv kom med, der kan du klikke på "Brochure" i højre hjørne. Det er en PDF hvor du på en af de sidste sider kan se en kort gennemgang af deres objektiver, og hvad de bruges til.

De to til natur:
EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
Avatar billede tiger_dk Mester
07. september 2012 - 09:59 #3
hvad prisleje ligger såndan nogen i ? De er nok næsten ikke til at betale !
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2012 - 10:06 #4
EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS = 3600-4000,-
EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS = 2000-2500,-

Det er absolut ikke "dyrt" når vi snakker den type udstyr.

Personligt ville jeg vælge EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS da det dækker det daglige behov i et objektiv vad angår zoom

Du kan også vælge nogle med bedre glas, men så kommer du op i nærheden ag 8-10.000,- og det har du ikke behov for med mindre du vil være foto nørd.
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2012 - 10:20 #5
Hust at køb et UV filter til det, når du kommer så langt. Det er en stor hjælp når du skyder udendørs.
Avatar billede tiger_dk Mester
07. september 2012 - 10:45 #6
sån et UV filter, hvor kan man få sån et henne ?

Her noget vedr. EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS , som er et allround objektiv

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=37304

jeg har taget billeder før, men aldrig før med sån en kaliber her, så jeg er lidt grøn på det område !
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2012 - 14:40 #7
UV filter får du samme sted hvor du køber dit objektiv. Der er forskellige mærker,mit er et Hoya, men der er mange andre andre der også er gode.

Held og lykke med det, min bror har købt et magen til, med std. 55 objektiv, og han er meget glad for det
Avatar billede tiger_dk Mester
07. september 2012 - 21:47 #8
jeg ser frem til, at komme igang med med det... det har fået mange gode anmendelser...og Canon skulle også være noget af det bedste har jeg hørt !
Avatar billede kjeldsted Novice
08. september 2012 - 00:15 #9
#1: Linse != Objektiv ;)
De fleste objektiver består af en lang række af linser, og når vi er ved detaljerne tror jeg du bytter rundt på zoom og tele ;)

Men nok om det. En optik af Canons jeg klart ville anbefale er deres faste 50mm. Den findes i fire versioner, fra meget billig til ubetalelig. Jeg er selv den lykkelige ejer af en 50mm f/1.8 (den billigste udgave), og ganske vist tegner den ikke ligeså skarpt som en optik til 15.000. Men for en optik til 800,- kan det anbefales hvis man kan få brug for at skyde i svagt lys.

Og apropos filtre, vil jeg mht. specielt UV og clear filtre, da disse oftes aldrig tages af, at man ikke vælger det billigste man kan finde. Man kan risikere at gevindet på disse irre modsat filtre af noget bedre kvalitet. Dermed ikke sagt at fx. Hoya filtre er ubrugelige. Men der er en grund til at fx. B+W filtre er noget dyrere.

Men ellers afhænger det af hvad du skal med kameraet. Hvis du skal skyde sport skal du have én type, en anden til natur, en tredje til portrætter, en fjerde til feriebilleder osv.