Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
06. september 2012 - 20:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny HDD i bærbar kan ikke finde HDD

Jeg har en HP mx7300 hvor jeg har sat en ny seagate 500GB i.
Den kan ikke finde HDD.

1. satte jeg den i, men uden hel
2. Jeg har en ekstern box som jeg har sat den i og der har jeg formater til NTFS men også uden hel.

Hvad skal jeg gøre for at kan installere den?????

MVH BKK
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2012 - 20:52 #1
nu er den jo født med en meget mindre disk, så mon ikke bios skal opdateres før den kan se diske over 127gb.
jeg kan ikke finde mx7300 på hp.dk 's site under support & driveres, så du må selv se efter - evt via maskinens serienummer.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. september 2012 - 21:24 #2
Prøv eventuelt at have strømmen fra den og batteriet ude i et kvarter og prøvsåigen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. september 2012 - 23:34 #3
Du skriver du har en extern boks! har du så prøvet at formatere i stifinder eller inde fra diskhåndteringen?? i diskhååndteringen kan du se om den i det hele taget er allokeret eller ikke.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
07. september 2012 - 07:59 #4
poko1:
Ja jeg har formateret den til NTFS i diskh, og den virker fint som eksteren HDD, men kan ikke ses i den bærbar.

kurt54: det virkede ikke med det kvarter uden strøm. øv

claes73: jeg kan se at jeg fik skrevet mx7300 det er nx7300.....

Er lige ved at kører en selvtest på den bærbar i bios.
Den er i gang, men hvordan kan det være når den ikke kan vise den????

Jeg vil give claes73 ret i at det nok er en opdatering af bios, så nu skal den lige findes og finde ud af hvordan jeg lige opdatere den!!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. september 2012 - 08:11 #5
Efter som jeg læser skal der sikkert en bios opdate til
Up to 120-GB 5400 rpm,
http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12614_div/12614_div.HTML
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
07. september 2012 - 16:50 #7
Nu har jeg opdateret bios men den finder den stadig ikke? Kan det være at den slet ikke understøtter denne disk? Suk
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
07. september 2012 - 20:16 #8
Når jeg sætter den gamle disk i kan jeg heller ikke se den ude i bios!!!!Men jeg kan se at den prøver at starte XP op, så den ved at den er der.
Hvorfor kan jeg så ikke se HDD ude i Bios?????
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
07. september 2012 - 20:38 #9
Kan det være RAMene der er i stykker???
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
14. september 2012 - 19:14 #10
Hejsa.
Nu har jeg den oppe og kører med den nye 500GB.
Det har vist sig at det var fordi at jeg skulle starte op på de 2 recovery disk man skal lave når man 1. gange starter sådan en HP bærbar op.....

Så det må jo være svaret på mit spørgsmål!!!!
Er der nogen indvendinger til det??

Det er åbenbart ikke muligt at se HDD ude i bios på denne HP!!!!

Tak for forslagene