Avatar billede sorenfalk Nybegynder
06. september 2012 - 03:25 Der er 3 kommentarer

Skifte strømforsyning på min stationær pc

hej
jeg har Skifte strømforsyning på min stationær pc men da jeg tændt for den brændt mit grafikkort af er der nogle der kan sige mig hvordan det kunne ske
Avatar billede KHHP Juniormester
06. september 2012 - 07:22 #1
Hej og velkommen til eksperten.dk

For det første ville det være fint at vide hvilken strømforsyning(fremover kaldt PSU) som du har købt og monteret, samt hvilket bundkort og grafikkort du har.
Det første jeg tænker er en manglende stelforbindelse/jordforbindelse. De fleste moderne PSU'er slår fra hvis der enten opstår en kortslutning eller der mangler stel/jord.

For at tjekke at det ikke er en modstand eller flere i din PSU, som er brændt af, forsøgt at tage et stykke ledning, eller noget bøjeligt metal, som stråltråd og tilslut på stikket til grøn ledning og nærmeste sorte ledning på 24-pin stikket på din PSU. Sæt så strøm til. Hyler/piver PSU'en, enten længere tid eller kortvarigt, så kan du godt pakke den i sin kasse og sende den retur til forhandleren og fortælle at den er defekt.
Hvad angår dit grafikkort, er du helt sikker på at den har taget grafikkortet? Har selv haft en lignende tilfælde, men den havde ikke taget grafikkortet, men i stedet havde den dræbt hele bundkortet i min pc.
06. september 2012 - 08:42 #2
Avatar billede sorenfalk Nybegynder
06. september 2012 - 15:59 #3
hej
min nye og gammel psu er ens og de hedder shg computers switching power supply model scp350-2x

og mit grafikkort er en asus EN9600GT/HTDI/512M og jeg er sikker på den er brændt af for der kom lys/ild fra den og man kan se på den at den er brændt af