Avatar billede Slettet bruger
03. september 2012 - 21:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Relationer, post nr., bynavn og region

Jeg har problemer med at lave en relation som returnerer både bynavnet og regionsnavnet, når jeg indtaster post nr.. Jeg kan godt få den til at returnere bynavnet, men regionen kan jeg ikke få med over, er der nogle gode ideer, jeg er absolut blank og grøn i dette. Er der en anden type relation, når der er flere relationer i det?
Avatar billede mugs Novice
03. september 2012 - 21:50 #1
Du skal have postnr i begge tabeller. I tabellen med by- og regionsnavn skal postnr være den primære nøgle. Derefter trækker du en relation imellem postnr felterne type 3. Du vil nu se alle poster i den ene tabel, men kun de poster fra by- og regionsnavne, hvor de relaterede poster er ens.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2012 - 08:27 #2
du skal passe lidt på mht postnr som primære nøgle - der er i post.dk's tabel flere numre, der går igen, så det vil ikke umiddelbart kunne være en unik nøgle.
Det er i det indre kbh, der er rod i systemet med dubletter - hvis du ikke skal bruge de enkelte veje/adresser til noget, så bare slet dubletter.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2012 - 09:10 #3
Du kan downloade en database med postnr/by funktion på www.parodux.com
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2013 - 07:32 #4
Lukket, da der ikke er kommet noget brugbart!