Avatar billede Normann-Pedersen Nybegynder
31. august 2012 - 16:38 Der er 3 kommentarer

2 faste public adresser gennem et modem til hver sin router bag modem

Jeg har 2 faste public adresser

Jeg har internet via kabel

Kabelmodem er Cisco epc3925 med router og 4 porte, trådløs og firewall. Router og trådløs kan slås fra.

Bag modemet har jeg 2 routere fra DLINK, DIR-655 & DIR-825

Nu vil jeg gerne have routet den første public adresse til DIR-655
og den anden adresse til DIR-825.

Kan det lade sig gøre og hvis ja hvordan?

På forhånd tak.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
31. august 2012 - 16:43 #1
er det med grafisk interface (cisco)?

jeg tænker lidt vlan
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. august 2012 - 19:24 #2
Du tildeler hver D-Link en intern IP# og NAT'er dem til hver sin eksterne IP#, mere er der såmænd ikke i det.
Avatar billede Locodk Nybegynder
13. november 2012 - 10:55 #3
med en EPC3925 forestiller jeg mig at du har enten dansk kabel-tv eller yousee. Hvis det er tilfældet kan du formentlig få deres cg3000 modem, hvor du kan slå NAT fra og bare sætte routerne til i hver sin lan port på modemmet. Så får de hver deres public.

Ved ikke om EPC'en også har mulighed for at slå NAT fra, kan du nok se inde i interfacet.