Avatar billede TobiasMag Nybegynder
31. august 2012 - 10:25 Der er 16 kommentarer

Tre skærme Windows7

Hej

En der kan fortælle mig, om det e r muligt at køre treskærme med et GeForce GT 620M samt Windows 7.

Har min bærbar, min TFT samt min fladskærm jeg forsøger at køre sammen.

fladskærmen er tilkoblet en dockingstation med alm. skærmkabel. Derudover er fladskærmen sat på dockingstationen med HDMI.

Vil dette kunne lade sig gøre, hvor jeg har klonet min bærbar skærm ud på de to andre samtidig? Og i så fald, hvordan gør jeg?

- Modtager gerne hjælp over fjernsupport.
Avatar billede jokkejensen Novice
31. august 2012 - 10:30 #1
Mener kun nvidia tillader 2 skærme, med mindre det er SLI.

Du skal have fat i et moderne ATI hvis du vil have 3 skræme på et kort.

/J
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
31. august 2012 - 10:37 #2
Øv. det var da godt nok irriterende. Det er dog mærkeligt, lige nu har jeg kun min TFT og bærbar sat til, hvor jeg har fået klonet bærbaren over på min TFT.

Alligevel har den sådan, at jeg kan trække musen "ud over skærmbilledet" og ind på en anden skærm et sted som så ikke findes. Hvis jeg tilslutter mit TV kan den ikke finde noget.

Er de tså ikke muligt at klone bærbar+TFT og så have TV'et som en skærm ved siden af, hvor jeg kan trække film osv. over igennem skærmbilledet?

- Håber det giver mening det jeg lige har skrevet :)
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2012 - 10:37 #3
hvad grafikkort har du i maskineriet ?
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2012 - 10:39 #4
det kommer lidt an på, hvad udgange du har på grafikkortet, så kan det måske godt lade sig gøre
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
31. august 2012 - 10:42 #5
Som der står i tråden, så er mit grafikkort et GeForce GT 620M.
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2012 - 10:51 #6
ja, det lyder nmåske lidt dumt det her, men når jeg søger specifikationerne om det, på http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-620m så er der kun vist et chipsæt, det er derfor jeg spørger måske lige søgende mhs. til udgange !
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2012 - 10:52 #7
så lad mig spørger på en anden måde, hvad er det for en bærbare du har ?
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
31. august 2012 - 10:59 #9
hov, glemte svarknappen ved ikke om det gør nogen forskel - Så sender lige en besked igen for en sikkerhedsskyld så jeg ved du får en notifikation. Beskeden oven over var self. ment som svar til dig :)
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2012 - 11:00 #10
fin lille sag...
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2012 - 11:08 #11
nu må du rette mig, hvis jeg er forkert på den, men prøv at se her http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/displayport/ udmilbart synes jeg den her løsning virker meget interresant !
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
31. august 2012 - 11:11 #12
Jo, den ser da meget fin ud den lille adapter. Men er det ikke muligt at sætte det direkte til med det setup som jeg har i forvejen?

Enten som 3x klone eller 2x´klone + Ekstra skrivebord.
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
31. august 2012 - 11:16 #13
En mulighed kunne evt. også være, at når min bærbar er tilsluttet min dockingstation, så når jeg lukker den kører den ud på de to andre skærme.
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2012 - 11:28 #14
udmilbart, synes jeg det med at klone osv. virker lidt uoverskueligt. Det med den lille boks, som jeg foreslog, virker mere lige til at gå til, men det er da op til dig hvad du vil vælge, det skal jeg ikke bestemme.

http://www.edbpriser.dk/fordelerboks-switch/matrox-graphics-expansion-module-triplehead2go-dp-edition-id-629531.aspx men den er så bare mega dyr !

Jeg kan ikke lige se for mig, hvordan det andet skal virke med at klone osv.

Lige en ting, husk, at sætte mærke i Kommentar (til forslag), når du svare !
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2012 - 11:31 #15
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. september 2012 - 07:25 #16
hov, glemte svarknappen ved ikke om det gør nogen forskel - Så sender lige en besked igen for en sikkerhedsskyld så jeg ved du får en notifikation. Beskeden oven over var self. ment som svar til dig :)

Du gjorde gjorde faktisk det rigtige ved at glemme svarknappen! :-)
Som der også står, så skal "svar" bruges til løsninger og pointgivning. Folk har en tendens til at springe spørgsmål over, når de kan se, at der er lagt et svar, da de dermed tror, at spørgsmålet allerede er løst.