Avatar billede Mindis Nybegynder
28. august 2012 - 21:23 Der er 20 kommentarer

Safari har ødelagt min pc

Jeg har instaleret safari på min bærbar og lige siden har jeg fortrudt. Der kommer hele tiden en hjemme side på min startside lige meget om jeg vælger google igen eller ej. Min computer blev lidt lamgsomere.... Kan i ikke hjælpe mig? ):

Mindis...
Avatar billede Mindis Nybegynder
28. august 2012 - 21:23 #1
Vær sød at hjælpe er lidt oprevet af det her lige nu....
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2012 - 21:33 #2
Installer dette program. Vælg den gratis version. Og højreklik med musen og afinstaller Safari. http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Ps. Luk dine åbne spørgsmål.
Avatar billede Mindis Nybegynder
28. august 2012 - 21:43 #3
Jeg har afinstalleret det men jeg tror der kom noget med det, som detaljer og ændringer som f.eks startsiden...hjælper det på det?
Avatar billede Mindis Nybegynder
28. august 2012 - 22:05 #4
Hvordan for jeg google som min startside igen uden det anede  kommer frem for intet virker...Hele tiden kommer http://search.conduit.com/?ctid=CT3227980&SearchSource=48 frem og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre..
Avatar billede kjeldsted Novice
28. august 2012 - 22:49 #5
Det lyder nu helt ærligt ikke til noget som har noget med Safari at gøre... Men jeg fandt frem til denne side efter en lille søgning på Google. Måske der er noget hjælp dér:
http://forums.cnet.com/7723-6132_102-509547/search-conduit-com-has-hyjacked-my-homepage-please-help/
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2012 - 23:37 #6
Nej det skyldes næppe Safari. Jeg tror ikke Appel ville lave den slags numre. Du har formodentlig fået noget "snavs" på din PC.
Hvad har du af antivirus og firewall på din computer?
29. august 2012 - 15:45 #7
Har ikke noget som helst med [Safari] instalationen at gøre ...

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Mindis Nybegynder
29. august 2012 - 16:09 #8
Jeg har mange ting på min pc som jeg har downloadet efter 1 år til skole arbejde det ville være spild hvis Ccleaner fik det slettet. Hvad kan jeg gøre for at få det væk? Er villig til at købe en god antivirus program? I f.eks bilka?
Avatar billede Mindis Nybegynder
29. august 2012 - 16:11 #9
Men jeg tror det har noget med Apple at gøre, for det kommer hele tiden frem på mn pc...
Avatar billede Mindis Nybegynder
29. august 2012 - 16:13 #10
Det lyder rigtigt at den hjemmeside på min startside har "hyjacked my homepage" som den hjemmeside du har linket men hvad skal jeg gøre?!
29. august 2012 - 17:22 #11
Gennemfør #7 !!!

CCleaner sletter ikke nogle af DINE DATA !!!

Selvfølgelig hvis du har lagt noget VIGTIGT i "Papirkurven" for at bruge det senere, SÅ vil det selvfølgelig blive slettet af CCleaner...
Avatar billede Mindis Nybegynder
29. august 2012 - 17:46 #12
Jeg prøver..
Avatar billede Mindis Nybegynder
29. august 2012 - 17:47 #13
Skal jeg downloaad ALT det du har af link under #7?
29. august 2012 - 18:06 #14
Jeps !
3 programmer ...
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2012 - 00:02 #15
Enig med karise! Men du røber i #8, at du ikke har backup. Det er så voveligt, at det næsten måtte gå galt, før eller siden.
Avatar billede esendk Nybegynder
30. august 2012 - 10:37 #16
Er der nogle, som vil anbefale den helt store søgemaskine, som den bedste?  Jeg er nemlig altid i tvivl.

Desuden tænker jeg på, at surfe mere mobilt. Kan man egentlig vælge browser der, f.eks ser de nye jo ret opdaterede ud, hvis man kigger! http://versusio.com/en/samsung-galaxy-note-2-vs-apple-iphone-5-64gb

Men jeg er ikke helt inde i internettet endnu!
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2012 - 12:10 #17
Hej esendk! Jeg kan se du er helt ny her, og velkommen.
Jeg må lige fortælle dig, at man ikke må oprette et spørgsmål i et andet spørgsmå. Du er nød til at oprette dit eget spørgsmål.
Avatar billede Mindis Nybegynder
31. august 2012 - 23:44 #18
Jeg skal også købe en pack up, snarest. Hvilken en andbefaler i?
Avatar billede Mindis Nybegynder
04. september 2012 - 16:12 #19
??
04. september 2012 - 17:05 #20
Hvad med omtalte programmer #7 og tilhørende Log filer/tekster ???