Avatar billede ExcelNovice Juniormester
24. august 2012 - 09:06 Der er 3 kommentarer

Chrome - hvordan angiver man hjemmeside som websted man har tillid til?

Jeg har problemer med min citrix-løsning. Når jeg logger på systemet får jeg de ikoner (programmer) jeg skal, men når jeg prøver at åbne en af dem (Outlook fx.), får jeg blot en lille bare nederst til venstre på skærmen hvor der står launch.ica - programmet åbnes ikke.
Min systemadministrator supporterer ikke Chrome, men tror at det er fordi websiden ikke er angivet som et websted jeg har tillid til. Hvordan angiver jeg dette i Chrome?
Avatar billede NCG Novice
24. august 2012 - 11:16 #1
Citrix web plugin'en virker ikke i Chrome.
Man kan deaktiverer den, og istedet installerer Citrix ICA clienten...

Mener det var noget i den stil jeg gjorde dengang jeg havde problemet. Men efter vi har fået Citrix Receiver bruger jeg ikke browseren til citrix længere, så kan være jeg husker forkert.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
25. august 2012 - 16:38 #2
Jeg benytter fint Chrome sammen med en web baseret citrix løsning.

Når du har hentet .ica filen, mener jeg at chrome sprøger hvordan du vil åbne denne.

Her kan du penge ind på dit online plugin / reciever, og du kan vælge at bruge denne efterfølgene.

Nu vil dine citrix webapps åbne førte gang du trykker på dem i chrome.
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2012 - 14:35 #3
<ole>

Det lyder, som om din systemadministrator har forstand på sikkerhed  *o)

/mvh
</bole>