Avatar billede Thenj Nybegynder
23. august 2012 - 15:30 Der er 3 kommentarer

Javascript forsvinder når IE9 kompabilitetsvisning er slået til

Har lavet en lille animation der involverer javascript.
Virker fint i alle browsere, men når IE9 kompabilitetsvisning er slået til forsvinder den. Animationen kan sikkert ikke køre i ver. IE7 som jeg mener er det kompabilitetsvisning viser.

Kan man lave et lille hack for at undgå det?
Kan man tvinge IE9 til at køre normal mode?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
23. august 2012 - 15:46 #1
Om du kan tvinge brugerens computer til at køre normal mode ?
Nej.

Det bestemmer folk jo selv hvad de vil.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2012 - 16:56 #2
du kan jo slå fejlvisning til i din IE, og køre kompatibilitets-mode - så får du besked.
Funktioner/internetindstillinger, fanebladet Avanceret.
fjern hak i Deaktiver script-fejlfindeng (der er to linjer) og lidt længere nede hak i Vis en meddelelse om hver scriptfejl og Vis meddelelser om uskadelige http-fejl.
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2012 - 14:32 #3
<ole>

Svaret er: Nej. Du kan ikke få IE7 til at forstå teknologi, der først opstod, efter IE7 udkom - og når IE9 'spiller rollen som IE7' kan du heller ikke.

Du er som altid nødt til at skrive din kode bagudkompatibel, så ældre browsere har noget at falde tilbage på.

Dit problem handler næppe om JavaScript, men derimod at du bruger HTML5/CSS3. Du kan sådan set godt bruge begge dele, men du kan ikke påregne, at browserne nødvendigvis skal understøtte, hvad du prøver.

Indtil 2022 vil HTML4.01 være den seneste, 'færdige' standard. Først da overgår HTML5 fra 'Candidate' status til 'Recommendation' - og først da kan du kræve, browserne understøtter standarden fuldt ud

/mvh
</bole>