Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. august 2012 - 21:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere brugere - Flere dokumenter ?

Hej,

Jeg bruger pt. et Access dokument, (template "Problemer og opgaver), til at holde styr på opgaver i en byggeproces. Som det er nu, så sender de forskellige aktører eventuelle problemer og opgaver til mig via skrift i emails, og jeg tilføjer dem så i databasen. Jeg vil dog gerne kunne importere deres data ind - så jeg slipper for at taste det ind! Jeg har undersøgt Sharepoint løsningen, men jeg vil helst være fri for at have en server, da der følger lidt drift og vedligehold af sådan en med. Jeg har ligeledes kigget på front- og back-end løsningen, (have databasen i en fil, og UI i en anden), men den er jo kun aktuel på vores lokale netværk (?) .

Min umiddelbare ide er så, at jeg har master-dokumentet, og jeg mailer det ud til de forskellige aktører. De kan så tilføje deres data og sende dokumentet tilbage til mig, og herefter kan jeg så importere/query dataen til mit master-dokument, og sende dem en ny opdateret version.

Et eksempel:
2 aktører må tilføje og rette i dokumentet.
3 aktører må tilføje i dokumentet.
De sender/indtaster dataen på forskellige dage.

Hvordan gør jeg det mest praktisk og minimerer fejlkilder ?

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2012 - 00:14 #1
Du kunne sikkert lave en fin løsning, med en skabelon i Excel, som de forskellige kunne udfylde og du så kunne importere!~)

Det kunne automatiseres og hvis du låste alt pånær de felter, som skal udfyldes, så burde det også være temmelig driftsikkert..
Avatar billede jasperDK Nybegynder
23. august 2012 - 21:57 #2
Ja, det kan jo blive en 'nødløsning'. Mit Acces dokument har bare et langt pænere design, inputbokse til valg/tilføjelse af kategori og rapportgenerering. Jeg vil gerne kunne give disse muligheder til de involverede parter - specielt rapportgenereringen.

Jeg var lige et smut forbi din side, parodux, der er jo starten på min import-knap fra Excel ellers ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2012 - 23:50 #3
Glad for at min side kunne være til lidt hjælp, selvom jeg har forladt den lidt pga. tidsmangel!~)

...ang. din database.. så er der ikke noget i vejen for at give alle et kopi af den samme database. Du skal "bare" have bygget en eksport funktion og en import funktion.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
25. august 2012 - 12:48 #4
Ja, og det er til den eksport/import funktion, jeg lige skal skubbes i den rigtige vej. Jeg er desværre ikke den største Access-haj.

Query Append? Almindelig importer? Hvad er "standarden" for den slags gøremål?

Mvh
Avatar billede jasperDK Nybegynder
15. september 2012 - 10:54 #5
Der er blevet vedtaget, at firmaet investerer i en hosting løsning med Sharepoint Access services.

Jeg takker for inspirationen og respons.

Mvh