Avatar billede bas Forsker
22. august 2012 - 16:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Canon iR1024iF - scan tilm folder?

Hej

Er der nogen der ved, om en Canon iR1024iF kan sættes op til at kunne scanne til en folder vha. SMB? Er det i så fald noget med filserver jeg skal kigge efter? Jeg har prøvet at kigge i manualen, men synes ikke helt jeg kan se, hvordan man skal gribe det an. Fysisk på vores maskine står "Filserver" ikke som en mulighed i displayet under "Sendeindstillinger", men kan det være fordi vi mangler at sætte noget op på maskinen?

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede juleulven Nybegynder
22. august 2012 - 18:01 #1
Det er lidt svært, at svare på ... det ene sted står der SMB det andet sted står der SMB1 (standard for ir2018i/22i/25i/30i

normalt (dengang jeg arbejde for canon) stod i for "intelligence" og passede med, at den kunne SMB,FTP & SMTP ...

Jeg vil nok anbefale dig, at kontakte et canon businesscenter og tale med dem ... du bør have en lokal kontakt hvis du har en serviceaftale.

ellers kan du nok få lidt "freebee" rådgivning.
Avatar billede bas Forsker
22. august 2012 - 18:29 #2
Hej juleulv

Tak for dit indlæg.
Ja, jeg synes heller ikke det helt er til at blive klog på.
Jeg prøver nok lige at kontakte vores kontaktperson hos Canon.
Avatar billede juleulven Nybegynder
22. august 2012 - 19:15 #3
Bor du i nordsjælland?  jeg har stadig lidt kontakter hos Canon så jeg kan muligvis "prodde" lidt...

det er bare helst en "last resort" da jeg idag arbejder for Xerox :-)
Avatar billede mizzah Nybegynder
23. august 2012 - 08:29 #4
Hejsa.

Den kan godt scanne til en mappe.

Det nemmeste er vel at du sætter filezilla FTP server op, og så vælger du selvfølgelig FTP, taster ip adressen på serveren, brugernavn og kode.

Vh. MIkkel
www.nctas.dk
Avatar billede bas Forsker
23. august 2012 - 08:43 #5
Problemet er, at vi i displayet ikke får et punkt op med "Filserver" eller "FTP /SMB".
Jeg har her efterfølgende skrevet til vores kontaktperson hos Canon. Måske mangler der en opsætning på vores printer.
Avatar billede mizzah Nybegynder
23. august 2012 - 10:41 #6
Har du prøvet at gå ind på printeren webinterface og kigge efter opsætning her?