Avatar billede Droa Seniormester
20. august 2012 - 10:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Auto installer script for Mint 13

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med at auto installere Mint 13, den methode jeg fandt var til en ældre version, med "d-i" som ikke virker til den nye, da den udelukket kun bruger grafisk miljø til at guide igennem med.. så jeg undrede mig om man overhovedet kunne gøre det mere?

jeg prøver at gøre det over en PXE, da jeg gerne ville kunne have den installere en Mint 13, helt automatisk, og uden spørgsmål.

dette var guiden jeg fandt, som ikke virker.
http://community.linuxmint.com/tutorial/view/54
Avatar billede meyling Nybegynder
21. august 2012 - 11:15 #1
Hej.
Jeg bruger mint 13.Installer virker fint.
Hvad er problemet med det grafiske miljø?
Så mange spørgsmål skal man ikke svare på.
Hvis det er fordi du vil installerer den inde i windows,så er det kun 64bits versionen der kan bruges.Måske du har fat i den forkerte.
Avatar billede Droa Seniormester
21. august 2012 - 12:10 #2
nu er det mere for at standartiser det, da vi ikke vil have folk installere selv, og vi gerne vil have kun en version, med forudopsatte emner
Avatar billede meyling Nybegynder
21. august 2012 - 15:18 #3
Hvis man har indstalleret mint,kan man kun installerer programmer som "superuser" med password.
Og det er ligegyldigt om det er med softwaremanageren eller terminalen.
Avatar billede Droa Seniormester
21. august 2012 - 15:28 #4
det er jo ligemeget når det skal ske når computeren booter op fra PXE Clienten, hvor den skal have et færdigt script klar.

Problemet er at vi har omkring 600 computere at installere mint på, og det tager utroligt langt tid at køre dem alle igennem.. derfor ville vi så gerne have den kunne automatisk installere hele OS'et med de data dere er nødvendige, og korrekte udfyldte.

vi har prøvet at gøre det med ghost, og partimage, som et hdd billede, med ser ud til at Mint 13, har en dårlig Grub opsætning, for den skal opsættes manuelt igen.