Avatar billede Mamuni Nybegynder
19. august 2012 - 14:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

HP-bærbar slukker ikke helt

Hejsa
Jeg har googlet og googlet og har ikke kunne finde en løsning på mit problem, så nu prøver jeg herinde. :-)

Jeg har en HP Pavilion dv7 Notebook PC, der kører Windows 7. Mit problem består i, at når jeg lukker computeren ned, så slukker den ikke helt. Skærmen går i sort, lyset i min mus slukker, men mine blæsere kører stadig på lav styrke, og lyset i power-knappen samt få andre taster og lyset omkring touchpad'en er stadig tændt. Jeg har prøvet at køre på både strøm og batteri, kun strøm og kun batteri, men intet ændres. Jeg må enten holde power-knappen nede for at slukke den, ellers må jeg slukke for strømmen og vente på, at batteriet løber ud. Efter at have læst på diverse fora har jeg forsøgt at disable 'Fan always on' i BIOS, men dette hjalp heller ikke.

Håber, nogen kan hjælpe, og spørg endelig, hvis I behøver flere informationer.

Tak på forhånd!
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2012 - 14:46 #1
Har du været inde i strømstyrings modulet og kigge dine indstillinger efter der?
http://www.it-artikler.dk/2010/01/21/stromstyring-windows7/
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
19. august 2012 - 14:47 #2
Og du er sikker på den ikke går i dvale eller sådan noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2012 - 14:53 #3
I dvale gemmes det hele på harddisken og pc lukkes helt ned.
Det er noget andet med slumre/standby som stadig har strøm på ram kredsene.
Avatar billede Thecleverboy Nybegynder
19. august 2012 - 15:14 #4
Hm.. Prøv at fjerne opladeren og så fjern batteriet. Oh Hold Power knappen inde i 30 sekunder; efter det så put batteriet tilbage ind og prøv at tænde og så slukke computeren.
-Har også en Hp Pavilion Dv7; Havde samme problem det her virkede!
Avatar billede Mamuni Nybegynder
19. august 2012 - 15:45 #5
Tak for de hurtige svar!

220661, ja, jeg har kigget det hele igennem. Har også prøvet at gendanne standardindstillingerne, hvis nu jeg er kommet til at ændre et eller andet på et tidspunkt. Men den lukker stadig ikke helt ned. Og jeg trykker jo på 'Luk computeren' - den kan man vel ikke sætte til noget andet?

EDB-Eksperten, den går heller ikke i dvale, nej, fordi den ikke lukker helt ned, som 220661 så rigtigt siger.

Thecleverboy, jeg har prøvet, det du siger, men det hjælper ikke. Skal jeg holde power-knappen inde i 30 sekunder, når der slet ikke er batteri eller strøm i? Kan den så registrere det? Men jeg prøver da lige igen, hvis nu jeg gjorde noget forkert.
Avatar billede Mamuni Nybegynder
19. august 2012 - 16:03 #6
Den fik jeg vist skrevet som et svar, hovsa!
Avatar billede Thecleverboy Nybegynder
19. august 2012 - 16:24 #7
Hey.. Bruger du Nvidia eller ATI?
Avatar billede Mamuni Nybegynder
19. august 2012 - 16:37 #8
ATI
Avatar billede Mamuni Nybegynder
19. august 2012 - 17:43 #9
Det skal lige nævnes, at hvis jeg genstarter, så slukker den helt og tænder så igen, som den skal. Men min slumre-funktion virker også til at være lidt off... kan ikke få gang i computeren igen efter slumre, og jeg er derfor nødt til at slukke computeren på power-knappen og tænde den igen. Læser lidt rundt på nettet; kan man forestille sig, at mit BIOS kræver en opdatering?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2012 - 17:52 #10
Nu er jeg ikke ekspert på win 7 strømstyring, men hvis du ser i linket som jeg sendte til dig, kan man tildele hvad computer skal gøre når man trykker på luk computer knappen.
(det er ca på midten på siden)
Avatar billede Thecleverboy Nybegynder
19. august 2012 - 18:03 #11
Så ved jeg ikke hvad du skal. Men jeg kan forslå noget helt andet.
Hvis du gemmer alle din personlige filler på et externt Harddisk; starter pc'en i safe mode "f8" Og laver en "System Restore" så kan det være at det fixer problemet!
Avatar billede Mamuni Nybegynder
19. august 2012 - 18:11 #12
220661, jeg har prøvet at ændre det til luk computer, men dette ændrer desværre ikke på det, lige meget om jeg trykker på knappen eller i start-menuen. Tror (desværre) ikke, at det har noget at gøre med strømstyring.

Thecleverboy, tak for dit svar. Jeg tror lige, jeg vil se, om der kommer nogen med en "mirakelkur", men ellers er dit forslag en sidste udvej. :-)
Avatar billede Mamuni Nybegynder
20. august 2012 - 20:44 #13
Anybody?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2012 - 12:00 #14
Så havde jeg tjekket disken ( C drevet) for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede Mamuni Nybegynder
18. september 2012 - 13:52 #15
Tak for hjælpen. Gav op og sendte den til reparation - skulle åbenbart have nye reservedele.