Avatar billede swk Nybegynder
17. august 2012 - 18:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde routeren længere?

Hej alle eksperter,

Jeg sidder med en MSI CR 610 og kan pludselig ikke gå på det trådløse net længere.

Den kan ikke finde vores trådløse netværk. Der var ingen problemer med den for en uge siden. Jeg har prøvet med mine andre bærbare og der er ingen problemer der. jeg har tjekket om alt trådløs er slået til og det er det. Den kan finde nogle andre trådløse netværk, men ikke min

Jeg har en Dlink Dir 855 router. Jeg synes det er mærkeligt at jeg pludseligt ikke kan gå på det trådløse net.

Håber I kan hjælpe mig ?
Avatar billede mizzah Nybegynder
17. august 2012 - 23:33 #1
Har du ingen ændringer lavet overhovedet i din opsætning?

1. For sjov, skift kryptering til WPA istedet for WPA2.

2. Skift SSID til noget andet, blot for at teste.

Vh. Mikkel Nielsen
www.nctas.dk
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2012 - 08:05 #2
Der må i dit netværk være et sted hvor to ting bruger samme IP adresse.
Har du en trådløs printer eller lignende?
Har du forsøgt at reparere din forbindelse fra pc.
Evt resat din router.
Avatar billede swk Nybegynder
18. august 2012 - 09:49 #3
Hej og tak for svar

jeg har ikke rørt ved opsætningen overhovedet, det tror jeg ikke at jeg kan finde ud af

Hvordan skifter jeg krypteringen og SSID ?

Ang IP adresse, hvordan finder jeg ud af det? Hvis det er tilfældet forstår jeg bare ikke hvordan det kan ske, for der har aldrig været nogen problemer med det før?

Jeg har installeret en trådløs printer, men det gjorde jeg for et år siden ca. og der var ingen problemer?

Hvordan reparer jeg forbindelsen?
Avatar billede swk Nybegynder
18. august 2012 - 12:24 #4
problemet er løst.

det eneste jeg skulle gøre, var at slukke for routeren i 5 min og derefter genstarte den igen.

jeg genstartede kun modemet (eller hvad den nu hedder)

men ellers tak for svarerne :)

Hvis i vil ha pointene må i lige sige til, så kan jeg dele dem i 2 ? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2012 - 16:53 #5
Jamen det var også det jeg mente med at resette den.
Det gør man nemlig ved at slukke den og tænde den igen.
Jeg lægger et svar til lukning.
Lukke tråd:  http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2012 - 16:54 #6
Hov hvis du vil give flere point skal begge svar accepteres, husk det. (både svar i #1 og #5)
Avatar billede mizzah Nybegynder
18. august 2012 - 20:26 #7
Det er ok hvis jeg ikke får point.