Avatar billede ptholm Nybegynder
14. august 2012 - 17:36 Der er 10 kommentarer

Flytning af hjemmeside(r)

Hej. Vi har et domæne, www.danfond.dk, som er hostet et sted ude i verden der hedder phpfog, men domænet ligger ellers hos tdc webmore. Vi kører vores e-mails fra vores egen exchange server.

Phpfog har vi mange problemer med, og jeg vil gerne flytte domænet (som er skrevet i Wordpress) gnidningfrit over til en solid, dansk host (og glemme alt om phpfog og tdc webmore). Det skal ske uden at mail osv. bliver forstyrret.

Er der nogen der har erfaring med det og kan hjælpe, og måske lige kan ridse op, i hvilken takt det vil blive udført. (Jeg kommer ikke til at gøre det selv! :))

Mvh/Peter
Avatar billede ptholm Nybegynder
14. august 2012 - 17:41 #1
PS1: Der kan også blive tale om at flytte www.businesschecklists.com og www.sequentia.dk og eventuelt at vedligeholde de sider.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
14. august 2012 - 18:49 #2
Hej Peter

Jeg kan tilbyde en VPS server med enkelt kontrolpanel så det ikke er nødvendigt med teknisk viden for at bruge en VPS.

Der er selvfølgelig også både tilgang via ssh og webmin vis der er ønske om det.

som demo på deres vps kan jeg henvise til vores egen sider som ligger på en Starter VPS.

http://edb-eksperten.dk http://edb-hosting.dk og .net og .com

de ligger alle på den samme vps server

vi er selvfølgelig behjælplig med at flytte dine gamle sider over til os så det hele køre uden besvær

Hilsen
Joachim Dahl
EDB-Hosting.dk .com .net
EDB-Eksperten.dk
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
14. august 2012 - 18:58 #3
ups jeg hade glæmt vores teknikker vil ha service på min vps i dag så den er først oppe igen i morgen (vi opgradere vps med nyt shop system og styresystem)
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
14. august 2012 - 19:08 #4
nå ja jeg når da lige og skrive at siden er nede og så ringer de og siger de er færdig
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. august 2012 - 19:49 #5
Er vist ikke god reklame for dit firma. Begge adresser er ikke tilgængelige ;o)
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
14. august 2012 - 20:13 #6
nej de er skam oppe igen tryk F5 og det var kun vores vps ikke kundernes :-)
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
15. august 2012 - 13:00 #7
Hej Michael

Hvis du ikke har fundet en løsning i nu, vil jeg meget gerne være behjælpelig. VI tilbyder hosting i DK og har stor erfaring med flytningen af WP og domæner. Vi tager også gerne backup af dine eksisterende mailboks og ligger dem op på vores server hvis du skulle have behov for dette. Du kan på vores website http://xenos-it.dk læse lidt omkring os og skulle du ønske vores hjælpe så skriv på than@xenos-it.com.

Ser frem til at høre fra dig.

Hilsen
Thomas Andersson
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. august 2012 - 11:44 #8
#7
Du behøver ikke blande mig ind i det, jeg behøver ingen hosting ;o)
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
16. august 2012 - 12:37 #9
Sorry... mente selvfølelig ptholm ;-)
Avatar billede ptholm Nybegynder
30. august 2012 - 07:18 #10
Hej. Tak for svarene. Vedr. hosting er det ikke rigtig det jeg søger, men kun hjælp til at flytte de tre sites fra phpfog.com over til fx dandomain. Det letteste burde være businesschecklists.com, for der er ikke andet knyttet til. sequentia.dk har en mail-løsning over Microsoft 365 som der måske skal tages hensyn til, og så er der danfond.dk, hvor mail etc kører på vores egen exchange server, hvilket der skal tages hensyn til. Alt skulle gerne gå 100% glat, eventuelt et site ad gangen :). Mvh/Peter Holm