Avatar billede Lund-novice Nybegynder
12. august 2012 - 17:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ASUS Rampage II Extreme Rev 2.xx

Hej
Mit motherboard
ASUS Rampage II Extreme Rev 2.xx x58 0804 12/05-2008 08.00.15 med Intel Core i7 920 2,68 GHZ,
Socket  1366 LGA
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1366/Rampage_II_Extreme/
lukker ikke for alt strøm når jeg afslutter vindows.
F.eks. er der lys i LCD på motherboadet og lys i lydkort Suprime FX F-Fi, blokken hvor der står Republic of Gamers (se billed på hjemmesiden, usb porte m.m. Har forsøgt med CMOS jumpere og Bios uden held. Mit ønske er, at system lukkes ned, skal der slukkes for al størm på PC - dvs. nul forbrug. Hvad gør jeg.
/Søren
Avatar billede lclemens Nybegynder
12. august 2012 - 17:45 #1
Der sidder en tænd/sluk-knap bag på din strømforsyning
Avatar billede Lund-novice Nybegynder
12. august 2012 - 18:26 #2
Ja, tak, men meningen er at PC selv skal slukke for at størm, når styresystemet lukkes ned, så jeg bare kan gå fra den og ikke vente på at styresystemet lukker ned, hvorefter jeg manuelt skal slutte for stømmen. Det duer ikke. Heller ikke i relation til el-spareskinne og i øvrige tv-spareskinne virker heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2012 - 08:20 #3
en mulighed

sæt en tænd/sluk knap imellem på strømstikket
alle bygge markeder eller tv forretninger har sådan en fætter til små priser

sluk pc og til slut sllå kaneppen over
alt er slukklet
også på bundkortet

slå knappen over
tænd pc

m.v.h
Avatar billede Lund-novice Nybegynder
13. august 2012 - 09:54 #4
Ja, tak. Det jeg søger er ikke en workaround, men hvordan bios, jumpere m.m. skal indstilles, så PC selv lukker alt ned. Formålet er, at jeg (og de øvrige brugere) ikke skal stå og vente på, at styresystemet lukker ned og derefter manuelt slukke for strømmen.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2012 - 15:05 #5
jamen det vil du ikke altid kunne
det kommer an på hvordan din bios er skruet sammen
den skal jo kunne wake on lan -det er derfor der er strøm på

m.v.h
Avatar billede Lund-novice Nybegynder
13. august 2012 - 15:47 #6
Ja, det handler netop at slå Wake On Lan fra - hvordan det gøres, kan jeg ikke lige se i Bios - håber der er en, der kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2012 - 15:55 #7
det er hvordan din bios er skruet sammen der bestemmer det

det kan du IKKE på alle slå fra

m.v.h
Avatar billede Lund-novice Nybegynder
13. august 2012 - 20:02 #8
Ja, måske kan jeg være så heldig, at der er en der ved hvordan man gør - måske en kombination af rettelser i bios og jumpere på motherboardet? Håbet er lysegrønt.
Avatar billede lclemens Nybegynder
14. august 2012 - 20:45 #9
Hvis det er med hensyn til en elspareskinne, så er nogle mere intelligente end andre. Nogle virker selvom der er strøm på usbporten i slukket tilstand.
Avatar billede Lund-novice Nybegynder
14. august 2012 - 21:41 #10
Tak - det kan være en løsning for andet udstyr - kan du anvise en sådan intelligent elspareskinne? Problemmet består stadig; visse dele på pc-en kører fortsat, jf. det allerførste spg. Altså; måske kan jeg være så heldig, at der er en der ved hvordan man gør - måske en kombination af rettelser i bios og jumpere på motherboardet?
Avatar billede Lund-novice Nybegynder
10. november 2012 - 14:56 #11
Vi kommer vist ikke problemet nærmere.