Avatar billede HolgerF Nybegynder
12. august 2012 - 11:47 Der er 10 kommentarer

Blu Ray på DVD

Jeg ved ikke meget om TV og Blu Ray, men kan nogen fortælle mig, hvordan man afspiller en Blu Ray optagelse på en analog DVD optager. Nogen siger, at det kan man ikke, andre siger, at selvfølgelig kan man det!
Avatar billede zagger Juniormester
12. august 2012 - 12:08 #1
Du kan ikke afspille BluRay Disc i en dvd-afspiller.
Avatar billede KHHP Juniormester
12. august 2012 - 12:12 #2
Du kan godt optage det, men billedkvaliteten er ikke den samme.
Avatar billede zagger Juniormester
12. august 2012 - 12:22 #3
Nu skal jeg lige være helt med. Er det en BluRay Disc du vil afspille, eller vil du optage en BluRay film på din dvd recorder?
Avatar billede HolgerF Nybegynder
12. august 2012 - 12:40 #4
Nej, det er en Blu Ray indspilning, som jeg selvfølgelig kan afspille på min Blu Ray afspiller. Hvordan får jeg den konverteret, overspillet eller på anden måde til en DVD-skive?
Samsung skriver noget om at overføre den til en USB-nøgle. Jeg er godt klar over, at det ikke er samme kvalitet, men jeg kan ikke forestille mig, at de 320GB harddisk som jeg har til rådighed hurtigt bliver brugt op, og hvad så?
Avatar billede zagger Juniormester
12. august 2012 - 13:10 #5
Ahh okay, på den måde.

Hvis du vil konvertere den, kommer du nok ikke udenom at skulle investere i et bluray drev til din computer og så følge denne guide:
http://forum.videohelp.com/threads/335372-How-to-convert-Blu-ray-to-standard-DVD-Video-%28or-MKV-MP4%29-using-free-tools

Hvis du vil overspille den direkte fra bluray afspilleren til dvd recorderen, kan du vel gøre ligesom i de gode gamle dage hvor man satte to vhs maskiner ovenpå hinanden, og en ledning i output i den ene, og input i den anden.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2012 - 17:03 #6
Hej og velkommen til eksperten.
Har ikke selv prøvet dette program, men det skulle kunne konvertere det til dvd:
http://dvdfab-blu-ray-to-dvd-converter.danish.toggle.com/
Som så skulle kunne brændes på en dvd bagefter.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2012 - 17:04 #7
Og ja som zagger er inde på, så kræver det at du har et blueray drev i din pc.
Avatar billede HolgerF Nybegynder
09. oktober 2012 - 08:47 #8
Nu har jeg studeret problemerne længe og også fået svar på meget, men jeg er stadig ikke sikker på, hvordan jeg kopierer bluray-filen over fra min optager til min computer. Jeg mener jeg har alt udstyr, men jeg kan ikke få det koblet sammen. Hvor får jeg mere at vide?
Avatar billede HolgerF Nybegynder
24. oktober 2012 - 08:31 #9
Det kan godt være jeg skal have et blueray-drev på min computer, men hvordan kopierer jeg filen over fra blueray-harddisken til dette blueray-drev på computeren? Det er stadig en gåde for mig!
Avatar billede HolgerF Nybegynder
06. februar 2013 - 10:02 #10
Nu har jeg en SAMSUNG blu-ray optager/afspiller koblet til mit SAMSUNG fjernsyn, jeg har et separat SAMSUNG blu-ray/DVD drev som kan optage og afspille ALLE filer, jeg har en SONY DVD optager/afspiller med HDMI udgang, så nu mangler jeg kun at få en opskrift på, hvorledes jeg kobler disse ting sammen. Hvem kan hjælpe mig med det?