Avatar billede Kairoz Nybegynder
11. august 2012 - 18:24 Der er 7 kommentarer

Starter, men intet skærmbillede.

Hej Eksperten.dk

Har lige skiftet bundkort, processor, ram og strømforsyning i en pc. Strømforsyning og ram er helt nyt, mens processor og mobo tidligere er brugt i en anden pc, men pillet ud for godt 2 mdr siden, hvor det fungerede upåklageligt. Pc'en fungerede fint før delene blev skiftet, dette inkludere skærmen, så har udelukket at den kan være deffekt. Har tjekket at alt er sat rigtigt sammen. Når der bliver trykket på start knappen startet maskinen op, ingen bib lyde, men blæsererne kører, harddisken kører og der er lys i bundkortet. Har absolut ingen idé om hvad problemet kan være, så håber i har nogle forslag. På forhånd tak!
Avatar billede r3cor Nybegynder
11. august 2012 - 21:37 #1
Er du sikker på bundkort og GFX passer sammen? Passer rammene til bundkortet?

Smid specifikationer på de dele som sidder i lige pt, det gør det lidt nemmere at fejlfinde et eventuelt problem :)
Avatar billede Kairoz Nybegynder
11. august 2012 - 21:58 #2
Bundkort: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3287
GFX: http://www.asus.com/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/EN8600GT_SILENTHTDP512M/
Processor: Intel core i5 750
RAM: Corsair vengeance 2x4gb 1600MHz
PSU: http://www.proshop.dk/Stroemforsyning/Inter-Tech-EPS-650W-Ultra-Silent-2147645.html

Det skulle være hvad der sidder i den på nuværende tidspunkt. Rammene kan skiftes til 2x4gb, som blev købt sammen med mobo og processor for godt 3 år siden, så passer til mobo :)
Avatar billede r3cor Nybegynder
11. august 2012 - 22:17 #3
Det nærmest skræmmende for jeg har netop sendt min computer ind til reparation og den oplevede lidt ligende problemer, både med samme CPU og bundkort. Den startede bare op og kom med et enkelt beep og genstartede sig selv igen og igen og igen.

Der kommer slet ikke nogen beep overhovedet? Har du sat System speaker ordentlig til? Du kan eventuel teste rammene ved at fjerne dem og sætte en enkelt i DDR3_1. Hvis det ikke giver nogle resultater foreslår jeg at teste med de gamle ram, da nogle ram typer åbenbart ikke fungerer særlig godt med P55M-UD2, da jeg kiggede igennem diverse topics mens jeg prøvede at finde min fejl, selvom Gigabyte viser dem som funktionelle.
Avatar billede r3cor Nybegynder
11. august 2012 - 22:19 #4
Det er faktisk selv samme ram jeg også havde, bare 4 blokke. De gamle blokke jeg havde i var 2 styks DDR3-1333 2GB kingston
Avatar billede Kairoz Nybegynder
11. august 2012 - 22:21 #5
Har prøvet med de gamle ram, samt kun en ram brik, samme resultat. Den starter bare og bliver ved med at kører, men der sker intet. Ingen lys i tastatur eller mus, samt billede på skærmen.
Avatar billede r3cor Nybegynder
11. august 2012 - 22:28 #6
Prøv og tag alle rammene ud og se om den overhovedet kommer med konstant beeps
Avatar billede r3cor Nybegynder
11. august 2012 - 22:51 #7
Det kunne også være en korrupt bios, der er desværre masser af muligheder.

Nogle flere muligheder:
Tag DVD/CD drevet fra og tænd
Tag harddisken fra og tænd
Vær sikker på at 8pins ATX stikket sidder ordentligt i
Tag alt tredjeparts stik fra (Keyboard, mus, ekstern HDD etc)

En sidste løsning er at fjerne batteriet fra bundkortet, tag det ud i en 10-15 minutter og sæt det på igen.