Avatar billede barth Professor
10. august 2012 - 10:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

E-mail på iPhone & iPad

Da jeg etablerede mine e-mail programmer på min iPhone og iPad var jeg (vist?) nødt til også at oprette en Gmail konto.
Jeg modtager fint e-mails til min normale adresse på både iPhone og iPaad, men hvad der irriterer mig er, at hvis jeg sender en e-mail fra iPhone eller iPad er det altid min Gmail adresse der står som afsender. Og jeg vil jo helst have det er min normale e-mailadresse der står som afsender.

Jeg har været inde i instillinger, og der er et menu punkt der hedder "Standardkonto" og der er min almindelige e-mail markeret.

Men som sagt er det altid min Gmail den skriver fra.

Er der nogen der ved og kan hjælpe mig med at ændre det?
Avatar billede leif Seniormester
12. august 2012 - 17:41 #1
For at få email på iPhone / iPad behøver man ikke en gmail konto.

Går ind i Indstillinger -> "Mail" og ændre hvilken Emailadresse du afsender fra.

Man kan også have flere email konti, fx. både sin gmail, anden pop3/imap konto. Jeg tror på min iPad har jeg pt. 6 forskellige email adresser / konti pt.
Avatar billede barth Professor
12. august 2012 - 18:10 #2
Hej Leif.

Jamen jeg har været inde i instillinger, og der er et menu punkt der hedder "Standardkonto" og der er min almindelige e-mail markeret.

Men det er Gmail adressen den sender fra. Er det et andet sted jeg skal justere?

Jeg har 3 e-mailadresser som den henter fra, men som sagt vil den kun sende fra Gmail kontoen??

Hilsen Hans
Avatar billede leif Seniormester
12. august 2012 - 20:21 #3
Så skal du kontrollere at der på "almindelig email" er sat din korrekte mailadresse.

Standard konto bruges kun hvis du vil starte en ny mail.

Gå ind i Indstillinger -> E-Post -> Klik på din E-Post konto -> Tryk Konto -> Verificer feltet E-post står til den korrekte adresse som så ikke er din gmail adresse. (Er taget fra en iPad og ved ikke om det kan være en lille smule anderledes på en iPhone)
Avatar billede barth Professor
12. august 2012 - 21:13 #4
Hej igen Leif.
Det er utrolig pænt af dig, at du vil hjælpe mig. Jeg er ked af hvis jeg er lidt tung. Nu går jeg ind i indstillinger på min iPad. Og klikker på min "normale" e-post konto. Men jeeg forstår ikke det du skriver om verificer.....
Håber virkelig du kan hjælpe mig så jeg kan skrive fra min normale e-mail. Måske vil du ringe til mig på 4064 2080?
Avatar billede leif Seniormester
12. august 2012 - 22:54 #5
Når du har trykker på Konto så skulle du meget gerne kunne se hvad feltet e-post indeholder og du skal se hvad der står og om det er den korrekte email adresse i henhold til hvad du mener din almindelige email adresse er.
Avatar billede barth Professor
13. august 2012 - 08:49 #6
Hej Leif.

Under konti har jeg:

1) Gmail
2) Mailadresse 1
3) Mailadresse 2
4) Mailadresse 3

Når jeg trykker på den enkelte konto viser den den enkelte mailadresse.

Betyder det, at jeg under Gmail skal ændre Gmailadressen til min mailsadresse 1?

Jeg er ked af at ulejlige dig så meget, men jeg er maget glad for din hjælp.
Avatar billede leif Seniormester
13. august 2012 - 19:12 #7
Nej, det betyder at du skal kontrollere at alle felter med e-post (Mailadresse står korrekt)

Når du under Konti trykker på mailadresse1 skal du i det nye vindue trykke på "Konto    mailadresse1" igen så du kan se blandt andet server osv.
Avatar billede barth Professor
14. august 2012 - 08:56 #8
Hej igen Leif.
Jamen alle mailadresser står rigtigt, og de servere der står, er de servere der hører til mailadressen, præcis som de er opført i mit Outlook program på pc eren.

Hvad jeg jo gerne vil have er at mailadresse 1 bliver standart når jeg sender fra iPhone eller iPad, men det kan jeg som sagt ikke. Den vil kun sende fra Gmail.

Og som jeg skriver. Jeg har været inde i instillinger, og der er et menu punkt der hedder "Standardkonto" og der er min almindelige e-mail markeret.
Avatar billede NielsGJohansen Nybegynder
25. august 2012 - 10:58 #9
Hej Barth

Jeg har præcis samme problem. Har du fundet en løsning?

mvh

Niels
Avatar billede barth Professor
25. august 2012 - 12:18 #10
Hej Niels. Nej desværre. Skal vi love hinanden, at vi offentliggør det her hvis vi finder en løsning.
Avatar billede barth Professor
13. april 2013 - 19:40 #11
Så har jeg fået løst problemet under indstillinger.