Avatar billede Slettet bruger
08. august 2012 - 20:53 Der er 5 kommentarer

brænde undertekster i film?

Hej.

Er det muligt at brænde undertekster ind i en film man har på sin computer.

film formaten er .wmv og .mkv and the sub. format er .srt

Det jeg gerne vil have er at de ligger på filmen når jeg starter den op.
de skal nemlig afspilles på mit fjernsyn fra en ekstern harddisk, så de selve film formaten skal heller ikke ændres.

findes der et gratis program hvor dette kan lykkes??
08. august 2012 - 21:02 #1
... Hmmm... Hvor kommer disse filer fra ???
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2012 - 21:04 #2
fra nogen film jeg har til at ligge.
det er skam helt lovlige film, men je vil godt have det sådan at det bare kan afspilles fra en ekstern harddisk.

nu har jeg så lagt 60 film over og har først nu fundet ud af at der ikke er undertekster på.
08. august 2012 - 22:25 #3
Avatar billede r3cor Nybegynder
09. august 2012 - 00:19 #4
En god idé ville være at hardcode subtitles ind i din film

http://www.ehow.com/how_12164938_hardcode-subtitles-mkv.html
Avatar billede Bodillen Nybegynder
09. august 2012 - 13:56 #5
Det kan forringe kvaliteten at hardcode, så det vil være bedre at finde et format, som dit TV kan læse. Har du prøvet at gemme teksten i mkv-containeren? Du kan bruge dette program http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/index.html