Avatar billede ninjadall Nybegynder
05. august 2012 - 17:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

BSOD - Hjæælp

Hej Eksperter

Jeg har i den seneste tid, fået mig en del Blue Screens. Jeg har snævret det ind til, at de altid optræder, når jeg vil åbne et dokument i f.eks. Word, gemme et dokument (også f.eks. i word), eller jeg vil vedhæfte en fil i en mail.
Det er med andre ord, altid lige i det dialogboksen til åbn, gem, eller vedhæft åbner, at jeg får mine BSOD.
Jeg har ledt lidt på nettet, men har ikke rigtig kunne finde et tilfredsstillende svar.

Her lidt info fra en af mine minidump filer:

080512-22198-01.dmp    05-08-2012 11:06:52    KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED    0x0000001e    ffffffff`c0000005    fffff880`07c0bb80    00000000`00000000    00000000`00000000    ntoskrnl.exe    ntoskrnl.exe+7f1c0    NT Kernel & System    Microsoft® Windows® Operating System    Microsoft Corporation    6.1.7601.17835 (win7sp1_gdr.120503-2030)    x64    ntoskrnl.exe+7f1c0                    C:\Windows\Minidump\080512-22198-01.dmp    8    15    7601    292.872

Jeg håber meget i kan hjælpe mig...

På forhånd tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. august 2012 - 19:18 #1
Hej.

Det tyder jo på at en driver crasher, men hvilken? Kan du ikke prøve at kigge lidt mere i din dumpfil, til et punkt, hvor den formodentlig kommer med noget i retning af "Unable to load image \SystemRoot\system32\DRIVERS\...."?

/Carsten
Avatar billede ninjadall Nybegynder
05. august 2012 - 22:06 #2
Hej carsten

Hvordan finder jeg den oplysning?

Oplysningerne i det oprindelige spørgsmål, har jeg fået ved at benytte et program, der hedder bluescreenview, fra nirsoft, men der er ikke nogen oplysninger vedr. Hvilken driver der skyld i problemet...

Skal jeg bruge et andet program til at læse minidump-filen, for at kunne se den ønskede oplysning?

Pft.

Lars
Avatar billede ninjadall Nybegynder
05. august 2012 - 22:46 #3
Har fundet dette via programmet Whocrashed:

crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ksecdd.sys (ksecdd+0x26B3)
Bugcheck code: 0x1E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF880084B3B80, 0x0, 0x0)
Error: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\Windows\system32\drivers\ksecdd.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Kernel Security Support Provider Interface
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.
Avatar billede ninjadall Nybegynder
05. august 2012 - 22:53 #4
Tror jeg fandt oplysningen du bad om:

Unable to load image \SystemRoot\system32\ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2012 - 07:48 #5
brug denne her til at vise dig nøjagtig hvad det skyldes hvis den kan

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h
Avatar billede ninjadall Nybegynder
06. august 2012 - 10:01 #6
Hej treatmenice

Som angivet ovenfor, var det netop bluescreenview fra nirsoft, jeg benyttede til den første analyse...

Windows-debuggeren, gav mig i sidste ende de oplyning Carsten bad om, men iflg. Whocrashed, giver minidump rapporten ikke nogen entydig besked om, hvor fejlen sker...

Håber en af jer kan hjælpe mig videre.

Pft.

Lars
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2012 - 10:03 #7
Hej igen.
Det er en lidt kedelig en: Det er en Windows-komponent, der benyttes til brugervalidering, der crasher.
[Kernel Security Support Provider Interface]
Det er ikke fordi du tilgår noget NAS eller lignende?
/Carsten
Avatar billede ninjadall Nybegynder
06. august 2012 - 10:57 #8
Hej

Nej, intet af den slags...

Som det fremgår af whocrashed analysen, kan det måske være min ksecdd.sys fil, der er korrupt.?.

Har ledt lidt efter denne fil på nettet, og nogle mener, man måske kan afhjælpe problemet, ved at downloade en "frisk" kopi af denne fil? Desværre henviser ingen til, hvor man kan downloade denne fil.?.

Har for en sikkerheds skyld, kørt flere virus-check (to forskellige programmer), samt lavet en RAM-test med memtest 86+ begge dele gennemført, uden fejl...

Lars
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2012 - 11:22 #9
Hej igen, Lars.

  Det vil ikke være en god ide at begynde at kopiere systemfiler. Prøv i stedet at køre [sfc /scannow] fra en kommandoprompt (som administrator), så chekker den om dine systemfiler er intakte og henter friske af de, der måtte være beskadigede.

/Carsten
Avatar billede ninjadall Nybegynder
06. august 2012 - 11:52 #10
Hej

Det prøver jeg, når jeg kommer hjem i aften...

Du/i får lige et update, når scanningen er gennemført.

Tak for hjælpen so far ;-)

Lars
Avatar billede ninjadall Nybegynder
07. august 2012 - 11:18 #11
He igen

Desværre intet resultat - testen viste, at intet er galt...

Får man reel hjælp, hvis man henvender sig direkte til Microsoft, eller sender de bare deres standard-besvarelser?

Alternativt, må jeg vel bide i det sure æble, og geninstallere Windows.?.

Lars
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2012 - 07:54 #12
#11
ja til sidste linie
det er den lange vej
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2012 - 08:09 #13
Avatar billede ninjadall Nybegynder
14. august 2012 - 16:51 #14
Hej igen

Har været i kontakt med Microsoft, men blev (som forventet), blot fejet af bordet med et par standard-svar :-(

Det bliver derfor "the long walk", og en Windows Re-installering...

Smider i et svar, så jeg kan gi' lidt point.?.

Mvh, og tak for forsøget

Lars
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2012 - 17:42 #15
ok