Avatar billede gumfii Nybegynder
02. august 2012 - 13:51 Der er 16 kommentarer

iTunes kan ikke finde iPhone.

Jeg har store problemer med at få iTunes til at makke ret.
Når jeg prøver at installere den nyeste version af iTunes 10.6.3 til Windows (64-bit, kommer jeg i problemer når Apple Mobile Device skal installeres. Jeg får besked om, at jeg ikke har de nødvendige rettigheder til at fortsætte.

Jeg ER administrator på computeren.
Jeg HAR slettet alt Apple-relateret software på alle drev.
Jeg HAR kørt en ccleaner og ryddet op i databaser.
Jeg HAR prøvet at højreklikke på installationsfilen og køre den som administrator,
og jeg HAR prøvet at installere Apple Mobile Device separat, ved at unzippe installationsfilen.

Har i nogle yderligere bud på en løsning? Har læst alle Apples løsningsforslag, og lignende indlæg her på siden. Uden held :(

Kom så eksperter - make my day :D

(Kører windows 7, fuldt opdateret)
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2012 - 21:01 #1
Har du aktiveret den skjulte administratorkonto?
Dette er en betingelse for, at du har de fulde administratorrettigheder.
/ptj_11
Avatar billede gumfii Nybegynder
02. august 2012 - 22:57 #2
Det ved jeg ikke, hvordan kan jeg tjekke det?
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. august 2012 - 21:04 #3
Prøv at læse dette indlæg, så får du svaret:
http://www.eksperten.dk/spm/938125
Du skal følge linket i #1
/ptj_11
Avatar billede gumfii Nybegynder
04. august 2012 - 23:47 #4
Tak for buddet, men det hjalp desværre ikke.
Får stadig besked om at jeg ikke har de nødvendige rettigheder til at installere AMD :-/

Andre gode idéer?
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2012 - 18:01 #5
Blot for god ordens skyld, har du et antivirusprogram installeret på din maskine?
/ptj_11
Avatar billede gumfii Nybegynder
05. august 2012 - 18:50 #6
Ja, jeg har Adaware, mem har prøvet at slå det helt fra. Virker ikke til at den blokerer for noget.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2012 - 19:32 #7
Prøv at læse lidt her:
http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=186349
Det kan være, at du er udsat for et angreb af et eller andet snavs.
/ptj_11
Avatar billede gumfii Nybegynder
12. august 2012 - 23:40 #8
Så er det også prøvet, og fik fjernet en masse snavs. Dog har jeg stadig samme problem med iTunes :(

Andre forslag?
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. august 2012 - 16:31 #9
Har du kigget på størrelsen af din "Services.exe" og "Winlogon.exe".
Det er de 2 filer der omtales i linket.
Jeg har selv haft problemet for nyligt med "Services.exe".
Ved at erstatte den med en ny kopi fra Installations cd´en fik jeg løst problemet.
/ptj_11
Avatar billede gumfii Nybegynder
13. august 2012 - 18:14 #10
Uha, nu bliver det næsten for avanceret for en sølle menigmand :)
Synes ikke jeg læste noget om Service.exe og Winlogon.exe i linket.

Kan du fortælle hvordan jeg tjekker det, og erstatter filerne hvis der er problemer?

Tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. august 2012 - 19:29 #11
Start med at gøre følgende:
Hent malwarebytes fra denne adresse:
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
Dernæst henter du HijackThis fra følgende adresse:
http://www.trendmicro.dk/products/free-tools-and-services/index.html

Installer malwarebytes, lad den opdatere sig selv, og kør derefter en fuld scanning af maskinen.
Hvis den finder noget, så lad den slette alt fundet.
Dernæst installerer du hijackthis,lad den scanne og gemme en logfil.
Denne logfil kopierer du herind i dit næste indlæg.
Så tager vi den derfra.
/ptj_11
Avatar billede gumfii Nybegynder
15. august 2012 - 14:30 #12
Malwarebytes fandt ingen skadelige filer.
Her er logfilen fra HijackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 14:27:32, on 15-08-2012
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16447)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\TeamViewer\Version7\TeamViewer.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\ProgramData\Ad-Aware Browsing Protection\adawarebp.exe
C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~2\AD-AWA~1\AdAware.exe
C:\Program Files (x86)\Stardock\ObjectDockFree\ObjectDock.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_3_300_270.exe
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: IEPwdBankBHO - {56CBB761-DA41-4E31-B270-B13B4B0A61D0} - C:\Program Files (x86)\EgisTec BioExcess\EgisIEPwdBank.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\GR469A~1.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware Antivirus] "C:\Program Files (x86)\Ad-Aware Antivirus\AdAwareLauncher" --windows-run
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware Browsing Protection] "C:\ProgramData\Ad-Aware Browsing Protection\adawarebp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON SX110 Series] C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\E_IATIFBE.EXE /FU "C:\Windows\TEMP\E_S1E1A.tmp" /EF "HKCU"
O4 - HKCU\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashUtil32_11_3_300_270_Plugin.exe -update plugin
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Stardock ObjectDock.lnk = C:\Program Files (x86)\Stardock\ObjectDockFree\ObjectDock.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: PokerStars.dk - {15105F6B-80FF-40d3-B239-AEC9E0E93ACD} - C:\Program Files (x86)\PokerStars.DK\PokerStarsUpdate.exe (file missing)
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\GRA32A~1.DLL
O23 - Service: Ad-Aware Service - Lavasoft Limited - C:\Program Files (x86)\Ad-Aware Antivirus\AdAwareService.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: EgisTec Service - Egis Technology Inc.  - C:\Program Files (x86)\EgisTec BioExcess\EgisService.exe
O23 - Service: EPSON V5 Service4(01) (EPSON_EB_RPCV4_01) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\ProgramData\EPSON\EPW!3 SSRP\E_S40STB.EXE
O23 - Service: EPSON V3 Service4(01) (EPSON_PM_RPCV4_01) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\ProgramData\EPSON\EPW!3 SSRP\E_S40RPB.EXE
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Ad-Aware (SBAMSvc) - GFI Software - C:\Program Files (x86)\Ad-Aware Antivirus\SBAMSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: SyncThru Web Admin Service (SWAS_Core) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Samsung Network Printer Utilities\SyncThru Web Admin Service\SWAS.exe
O23 - Service: TeamViewer 7 (TeamViewer7) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\Version7\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 9938 bytes
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. august 2012 - 17:19 #13
Du har vist hafy besøg af noget rigtigt grimt, eller også har du benyttet et renseprogram, der har fjernet en hel masse filer, som er nødvendige for din maskines funktionsdygtighed.
Kig på mit udsnit af din logfil.
Alle de manglende filer skal genetableres på de angivne placeringer:

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

Så har du et par strenge som du skal overveje:
O9 - Extra button: PokerStars.dk - {15105F6B-80FF-40d3-B239-AEC9E0E93ACD} - C:\Program Files (x86)\PokerStars.DK\PokerStarsUpdate.exe (file missing)
Den er ikke kendt for noget skadeligt, men spillesider er oplagte mål for hackere, så besøg på dem bør altid gøres med udvidet omtanke.

O2 - BHO: IEPwdBankBHO - {56CBB761-DA41-4E31-B270-B13B4B0A61D0} - C:\Program Files (x86)\EgisTec BioExcess\EgisIEPwdBank.dll
Filen der henvises til, hører sammen med et browserhelperobject (BHO) fra EgisTec-
Med mindre programmet er et du selv har installeret, så vil jeg anbefale, at du beder hijackthis fjerne denne streng. Dette selvfølgeligt først efter at du har afinstalleret BHO´en, og hvis strengen stadig optræder i en ny logfil.
For at genskabe de manglende filer, så anbefaler jeg, at du anvender dinoriginale installationsDVD. Herfra kan du kopiere filerne over på den ønskede placering på din HD.

Om ovenstående problemer er relaterede til dit aktuelle problem, kan jeg ikke umiddelbart sige noget om, men det er under alle omstændigheder af afgørende betydning for din maskines funktionsevne.
Lad os høre hvordan det går med genkendelsen af din Iphone, når du har fået filerne på plads.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. august 2012 - 17:20 #14
PS. Jeg kan se, at du har teamviewer installeret. Hvis det driller for meget, så er jeg villig til at give dig en hånd over fjernstyring.
/ptj_11
Avatar billede gumfii Nybegynder
16. august 2012 - 13:26 #15
Hej igen.
Jeg har forsøgt at finde frem til filerne på den Windows 7 Recovery CD der fulgte med min PC. Det er desværre en lidt for stor mundfuld, og jeg aner ikke om gør det rigtige.

Hjælp over TeamViewer modtages med kyshånd!

Jeg har fri i dag, og er hjemme til kl, 17.00
i morgen hjemme kl. 20.00
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. august 2012 - 14:56 #16
Fint. Bare send mig en besked under min profil med dine kontaktoplysninger, så tager jeg kontakt til dig.
/ptj_11