Avatar billede katrine7 Nybegynder
01. august 2012 - 21:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar computer?

Goddag alle eksperter!
Jeg skal til at starte på studiet, og skal i den forbindelse købe en ny computer.
Det er vigtigt for mig
at den har et rimeligt godt batteri,
at den ikke er langsom,
at den kan køre videoklip o. lign fra nettet uden at hakke.
evt. at den kan køre spil som eks. Theme Hospital og Sims.
Hvis windows vista kan undgåes vil det være godt.

Prisen skal være så lav som muligt, men er sted mellem 5000 og 6000 vil jeg gerne give. Er mine krav helt urimelige i forhold til prisen?

Hilsen Katrine
Avatar billede TheKingPin Nybegynder
01. august 2012 - 21:17 #1
Hej Katrine

I dag er der stortset ikke nogle nye computere som bliver shippet med Windows Vista. De bliver som standard sendt med Windows 7 Home Premium eller OS X hvis der er tale om Mac computere :).

Til 5.995,- kan du få denne her

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749612#extra

Personligt synes jeg selv, at det er en rigtig lækker maskine. Og til dit behov tror je, at den vil passe helt fint.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2012 - 22:37 #2
Avatar billede TheKingPin Nybegynder
01. august 2012 - 23:14 #3
Til de spil - Theme Hospital (Som er 15 år gammelt) og lidt Sims 3 er HD3000 udemærket. Nu tænkte jeg også mere i retning af, at siden computeren skal bruges til studie ville det være lækkert med en computer som ikke vejer ret meget.

ASUS ZENBOOK UX32A vejer 1.45 kg dem du linker til vejer 2.6kg / 3.3kg og det kan altså mærkes i skole tasken hvis man har mange tunge bøger med. Det er klart at de computere som hugajohan foreslår, helt klart vinder på grafikkort fronten, og at de har hhv 6 og 8 GB ram, men en i7'er i en bærbar er altså også en værre strøm sluger, og til de enkelte krav som topicstarter har så ved jeg godt hvad jeg ville vælge :).
Avatar billede katrine7 Nybegynder
05. august 2012 - 19:29 #4
Hov, mit svar gik vist ikke igennem.
Ved du (TheKingPin) om man kan få denne computer med 15" skærm istedet for 13,3" ?
Avatar billede TheKingPin Nybegynder
05. august 2012 - 20:25 #5
Zenbook serien er kun med 13.3" skærm. De er lavet for at kunne konkurrere med Apple's computere.

Hvis det skal være 15" så er det sådan noget som f.eks. det her
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=752527 Den er så også langt større og mindre handy da den har et blu-ray drev. Dog en super god computer stadigvæk.
Avatar billede katrine7 Nybegynder
06. august 2012 - 12:22 #6
Tusind tak skal du have! Sender du et svar?
Avatar billede katrine7 Nybegynder
16. august 2012 - 13:16 #7
.