Avatar billede fraannk Nybegynder
29. juli 2012 - 23:59 Der er 3 kommentarer

Hvor købes adobe cs6?

Som overskrift lyder, hvor køber i Adobe CS6 til kommercielt brug. Skal bruges i et mindre it firma, og til at starte med har vi kun brug for 1 licens. Ved adobe selv koster den ca. 20.000 kr. for en enkelt licens, men kigger man hos computersalg.dk kan man få en "samtidig licens" for 7500 kr.

Hvad er forskellen? Må man bruge den fra computersalg til kommercielt brug, eller er der andre steder det kan gøres billigere?

http://www.computersalg.dk/produkt/572966?varenummer=572966&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser

Vi skal bruge den der hedder "Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium" og det skal være en komplet pakke, altså ikke en opgradering.
Avatar billede foodear Praktikant
30. juli 2012 - 08:05 #1
Mener at kunne huske at "Academic licence" er det samme som undervisningsversion, derfor den lave pris.

Mit bud må være at du ringer til Adobe Danmark og forhører dig.
Avatar billede montago Praktikant
30. juli 2012 - 10:32 #2
her koster den 16.000

http://www.edbpriser.dk/opgradering-og-licens/adobe-creative-suite-6-design-og-web-premium-komplet-pakke-id-6768160.aspx

umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i at bruge den licens til 'produktion' (hvem fanden køber et tegneprogram til 16K privat?)
Avatar billede fraannk Nybegynder
30. juli 2012 - 11:42 #3
Arrgh. Havde ikke lige set der stod akademisk licens på den der. For jeg mener nok at disse ikke må bruges kommercielt.

Jeg tror bare at 16-20k er prisen for det program og sådan er det.  Lidt ærgerligt for nystartede virksomheder der ikke har lyst til alternativer.

Men vi må bide i det sure æble. Prøver at ringe til adobe danmark og så poster jeg svaret herinde :)