Avatar billede Mayuran3 Nybegynder
27. juli 2012 - 17:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg mellem bærbare

Hej, jeg er igang med at kigge på en ny bærbar, og har allerede fundet 2 som ligger mellem 6000 og 8000kr. Jeg vil for det meste bruge bærbaren til studie og noget gaming som Bf3, LoL osv. Den jeg har nu har ikke været så god til at tage fps spil, så håber de 2 jeg har kigget på kan.

Jeg har selv en Acer Aspire 7552G med AMD Athlon II X2 processor P320 (2.1Ghz) med grafikkortet Ati Mobility Radeon HD 5650 Up to 2815mb Hypermemory.

Den første jeg har kigget på er denne Acer(6000kr) V3-571G-53216G75Makk:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ASNXRZJED004/acer-aspire-v3-15-6-barbar

Og den anden Acer Aspire(8000kr) V3-571G-73616G50Makk:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ASNXRZNED005/acer-aspire-v3-15-6-barbar-pc

Er bærbarene bedre end den jeg har med f.eks. grafikkortet og ydelse? Kan de køre spil som MW3, BF3 og andre fps spil uden problemer?
Som jeg kan se har den ene Intel I5 og den anden I7, gør det den store forskel når jeg sidder og spiller, og er det værd at give de ekstra 2000kr for den lidt dyre?

Håber der er nogle der er flinke og svare - og mange tak på forhånd!
Avatar billede Mayuran3 Nybegynder
27. juli 2012 - 18:58 #1
Der er ikke rigtig noget der har svaret, hvis det er flere points i vil have skal jeg nok sætte dem op hvis i fortæller mig hvordan.. Har virkelig brug for hjælp til dette
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 21:54 #2
Aaarrg, du kan ikke regne med at få svar på en time... Men nu får du et:

De er begge MEGET bedre end din gamle, og ja, det kan sagtens betale sig at købe den dyre. Du får både i7 og bedre grafikkort. Ingen af disse computere kan dog køre BF3 (som er et meget krævende spil) i høj grafik.

Jeg vil dog hellere anbefale denne computer: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704000010&gruppe=PCnotevision Den har også i7, men den har 650M hvor den fra Elgiganten kun har 640M.
Avatar billede Mayuran3 Nybegynder
27. juli 2012 - 22:39 #3
Jeg beklager, det er første gang jeg opretter et indlæg her. Hmm,er BF3 det eneste de vil have problemer med? Ville den kunne trække andre spil som ikke kræver ligeså meget, som f.eks Call Of duty?
Den bærbar du anbefaler har jeg ingen erfaring med angående mærke så jeg vælger at holde mig til de store big shows som acer, sony, asus osv, hihi.
Kunne du evt. hjælpe med at finde et par bærbare til 8000kr eller under der kan klare de fleste FPS spil?
Jeg fandt også denne, men ved ikke om den kan trække det....
http://www.merlin.dk/product.aspx?prodid=493236
Jeg går "desværre" også op i designet(udseendet) på bærbaren, så der er mange der falder fra, så har svært ved at finde noget jeg kan bruge......
Avatar billede Mayuran3 Nybegynder
27. juli 2012 - 22:48 #4
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 22:53 #5
Ja BF3 er det eneste du vil have problemer med, med den dyre fra Acer. Call of Duty vil den kunne trække i højeste grafik. MM Vision er et godt mærke. Det er langt bedre end Acer, som jeg ikke vil anbefale. Det er platikmaskiner. Dog er de billige. På min personlige skala lægger Acer i bunden når det gælder kvalitet.

Den fra Merlin er et meget dårligt valg! Et 630M kort rækker ikke langt!

Når man går op i designet kan det naturligvis komme til at koste på hvor god den er.

ASUS'en fra Wupti er et godt valg, hvis du har pengene til det. ASUS er et godt mærke, som jeg gerne vil anbefale.
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 22:56 #6
Her er 3 andre som kan præcis det samme: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6824220;6756300;6887530;6756301 Nummer to (fra venstre) er den du har fundet ved Vupti. Som du kan se er specifikationerne cirka det samme. Du kunne måske overveje MSI'en. Det er et rigtig godt mærke når det gælder gaming.
Avatar billede Mayuran3 Nybegynder
27. juli 2012 - 23:16 #7
Tak de ser allesammen fede ud!!:) Havde også tænkt på lige netop den MSI, men så et review af den inde på youtube og den larmede som en truck. Forresten, hvad kan forklaringen været på prisforskellen mellem Asus nr. 2 og 3?
Er tæt på at købe nr. 2, men hvis der ikke er den store forskel kan jeg ligeså godt tage 3 :)
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 23:29 #8
Jeg kan ikke se nogen forskel.
Avatar billede Mayuran3 Nybegynder
27. juli 2012 - 23:40 #9
Okay, mange tusind tak for hjælpen!:)
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 23:56 #10
Husk lige at accepetere mit Svar ved at hakke af i boksen og trykke Afgiv points.