Avatar billede bjarnefilm Juniormester
27. juli 2012 - 06:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Autocad på PC med Windows 7

Jeg bruger fra tid til anden autocad. Men nu har jeg lagt windows 7 ind på min computer, og min autocad 2000 kan ikke køre mere. Autocad 2000 kan kun køre på et 32 bit operativsystem, og windows 7 er et 64 bit operativsystem. Hvad gør man så, for at få autocad?

En ny autocad 13 koster mange penge, så det er udelukket.

Det skal være en original disk med en registreringskode. En piratkopi er udelukket.

Jeg har prøvet at annoncere efter en disk med autocad. Der er ikke kommet nogle henvendelser.

Så er der, så vidt jeg kan se, to muligheder tilbage:

1) Man kan opgradere 'windows 7' til 'windows 7 professional', derefter kan man lægge 'windows xp' ind til at køre i baggrunden, og så kan man køre et 32 bit program, dvs autocad 2000. Jeg har fundet nogle link på internettet. Nogle steder står der at det kan man godt, og nogle steder står der, at det kan man ikke.

2) Der er noget om at man kan købe en studieversion til 700 kroner. Den kommer med licens til 5 år. Det lyder som en god ide, det er ca 50 øre om dagen.

Er der nogen, der har haft nogenlunde samme problem, og har facitlisten? Jeg synes det er tungt at sætte igang med, så det kunne være rart med et godt råd.

MVH
Bjarne
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. juli 2012 - 09:02 #1
på en 64 bits version kan man godt køre 32 bits programmer

men man kan ikke køre 64 bits programmer på en 32 bits version
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. juli 2012 - 09:03 #2
hvilket styresystem var der på pcfør du lage win 7 på?
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 09:45 #3
Du kan også køre programmet i kompabilitetstilstand.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. juli 2012 - 10:43 #4
Da du spurgte fandt jeg min AutoCad2006 frem jeg har ikke brugt det i et par år! jeg højreklikkede og kørtr som Administrator.
fik også at vide at der var problemer prøvede at søge efter løsninger sagde ja til at windows skulle søge i fremtiden hvis der kom en løsning!så trykkede jeg på kør program! Hos mig virker det.
http://gratisupload.dk/vis_billede/682979/
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2012 - 11:30 #5
hvis du har en legal xp liggende, så kan du let med virtualbox oprette en xp-maskine, og i den installere autocad.
Det vil være gratis, og xp kan så køre på hele skærmen samtidig med win7 ('rammefri tilstand').
https://www.virtualbox.org/
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
01. august 2012 - 15:47 #6
Cyberspace
Før jeg lagde windows 7 ind, havde jeg windows vista home premium.

Poko1
Jeg kan se på dit skærmbillede, at du har installeret autocad, og dernæst bliver der kompabilitets problemer. På min maskine kan jeg end ikke installere. Der kommer en meddelelse om at programmet ikke kan køre under 64 bit. Det er nok fordi du bruger autocad 2006 og jeg bruger autocad 2000.

Claes57
Jeg har forsøgt mig med dit forslag, og det virker. Jeg har downloaded en virtuel maskine, lagt windows xp ind og lagt autocad ind. Det er lidt omstændigt at bruge, men nu har jeg autocad og så kan støvet lægge sig. Hen ad vejen kan jeg måske finde på noget andet.

Tak til alle, der har brugt tid på spørgsmålet. Claes57 smid et svar, så giver jeg point.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2012 - 15:58 #7
bare luk selv
Avatar billede mstitdk Novice
03. august 2012 - 00:54 #8
du kan også gå ind på Uhrskov.com og finde en studie licens... koster ikke mange penge