Avatar billede LisbethDj Nybegynder
24. juli 2012 - 11:22 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ny bjælke under min Bogmærke linje.

Jeg har installeret AVG og herefter kom der en ny bjælke lige unde min bogmærkelinje, som jeg meget gerne vil ha fjernet. Der er bl.a genvejs ikoner til Ask, FB, You tube Mail... Og de genveje skal jeg enten ikke bruge eller jeg har dem i forvejen på bogmærkelinjen.
Håber jeg kan fjerne den.
Syntes efterhånden min pc er
"plastret til med "reklamer" for ting jeg ikke skal bruge ;P

KH
Lisbeth
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. juli 2012 - 11:26 #1
Hej Lisbeth,

Kan du ikke højreklikke i nærheden af bjælken og vælge hvilke der skal vises?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. juli 2012 - 11:27 #2
du skal ind i kontrolpanelt - tilføj fjern programmer.

her skal du finde toolbaren og klikke på fjern - så den bliver afinstalleret
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. juli 2012 - 11:34 #3
blot til info næsten hvergang man installere en opdatering eller et nyt program følger der ofte andre "irriterende" programmer og toolbars med (ja firmaere tjener jo penge på at medtage andre produucenters toolbars ect.)  - disse kan man undgå at få installeret hvis man fjerner flueben ud for at disse også skal installeres sammen med det man nu er i gang med at installere.

Den menige IT bruger har det desværre med at overse disse og får ikke fjernet fluebenet oog så bliver der desværre installeret alt mulige ubrugeligt på pc'en
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
24. juli 2012 - 12:39 #4
Tusind tak for svar, jeg vil nu ind og prøve at slette via kontrolpanel og afinstalleret toolbar.
Jeg må ha overset det flueben.. Husker det godt fra HP printer... :P
24. juli 2012 - 13:18 #5
Du kan lige få denne med ->

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 13:20 #6
#5: Du burde lave den som guide...
Avatar billede chazeftw Nybegynder
24. juli 2012 - 13:25 #7
Du højreklikker ude til højre på toolbaren og vælger derefter valgmuligheden "Fjern/vis ikke" eller hvad det nu er og så hopper den af.

Hvis du har Google Chrome og dette ikke virker kan du gå ind under skrunøglen oppe i højre hjørne > Vælge "Værktøjer" > Udvidelser.. og der burde stå AVG Toolbar og så kan du vælge deaktiver eller fjern :)

Håber det kunne bruges. :)

Mvh chaze
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
24. juli 2012 - 14:05 #8
Tusind tak alle sammen.. jeg HAR fået det afinstalleret...
Og lært min lektie om at huske de flueben.

Men ny læring om hvilke toolbars der er helt ok at slette.
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 14:19 #9
For de fleste er ALLE toolbars helt OK at slette ;-)
24. juli 2012 - 18:31 #10
Ti hi - inden man ser sig om, så er IE fyldt på med Toolbars ->
http://blog.botfrei.de/wp-content/uploads/2011/12/toolbars2-small.gif
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
25. juli 2012 - 17:01 #11
HAHA Ja det billede sætter min irritation i perspektiv... jeg havde fået 5 som jeg ikke ville acceptere.. Men havde jeg gjort det, kunne den jo ende sådan...
Jeg bruger i øvrig Crome.. Den er noget hurtigere. Jeg testede dem begge med en stor hjemme side som DR.dk.. og det var en væsentlig forskel i hastighed.

Jeg er glad for at ha fundet denne side, med PC- førstehjælp
Har du billedet på din egen blog.. For det er da måde at vise billeder på.. jeg havde taget et PrtSc for at forklare hvor den bjælke var.. nu med alle de genialiteter var det så ikke nødvendig. Men en ide til en anden gang.

KH
Lisbeth
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
25. juli 2012 - 17:06 #12
https://mail.google.com/mail/u/0/?shva=1#inbox/138beab67eaded20

Nu prøver jeg lige om jeg kan lægge et link til billedet via min mail.
Avatar billede pstidsen Novice
25. juli 2012 - 17:16 #13
#12: Nej det kan man ikke... Upload billeder til www.gupl.dk .
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
25. juli 2012 - 19:36 #14
Siden vises ikke..
Avatar billede pstidsen Novice
25. juli 2012 - 20:59 #15
gupl.dk vises ikke? :-o

Prøv http://billedeupload.dk/
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. juli 2012 - 13:27 #16
lige en artikkel om "Software vi kom til at installere"

http://www.spywarefri.dk/artikel/software-vi-kom-til-at-installere-091211/
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
03. august 2012 - 15:19 #17
Jeg er ikke lige hjemme i det med point... men jeg lærer det nok.
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
03. august 2012 - 15:20 #18
,
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
03. august 2012 - 15:48 #19
http://billedeupload.dk/?v=x0qnf.png

Jeg vil bare lige prøve om det her virker.. I givet fald er det ret nemt.