Avatar billede gc4p Nybegynder
22. juli 2012 - 08:43 Der er 10 kommentarer

Wii controller

Hej. En da i sidste uge da min søn skulle spille wii, ville controllerne ikke kobles til! Jeg har prøvet at skifte batterier, men ingenting. Der er lys i dem.
Nu har jeg købt en ny wii, og der kan de gamle controllere heller ikke connecte til!

Er det ikke underligt, hvis begge controllere står af samtidig? Jeg tænker om der ligger en software fejl bag! For jeg tror ikke på at de er i stykker.
Avatar billede gc4p Nybegynder
22. juli 2012 - 09:26 #1
Nu har jeg så lige prøvet at koble den gamle wii på igen og der kan de nye controllere ikke koble på?
Omvendt kan de gamle controllere ikke koble på den nye wii. Fatter intet! Man skulle da kunne bruge alle controllere på en hvilken som helst wii.
Er der en tidsstyret software der har sat den ud af funktion :-) den er c. 2,5år gammel?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2012 - 09:34 #2
Er der nogle reset knapper på dem?
Vi har også en Wii, og vi havde problemer med at vi havde udlånt den der plade man kan stå på.
På selve Wii'en er der en klap man kan tage væk, og når man trykker på den så vil wii'en prøve at finde de komponenter som er i rummet. Den vil nemlig søge på de frekvenser som den understøtter.
Vi fik vores plade tilbage på den måde.
Jeg har ikke haft udlånt controllere dog, men man kunne prøve at se om det kunne hjælpe.
Har fundet en tråd:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090315223356AAvMHxe
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2012 - 09:59 #3
Prøv at kigge under batteri låget til controlleren. Er der ikke en lille reset knap her?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2012 - 10:04 #4
Det samme er der på fronten af Wii'en en klap du kan vippe ned, og her er en rød knap der står sync på.
Så skulle du gerne få kontakt igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2012 - 10:06 #5
Klappen sidder midt på fronten under der hvor du putter cd ind.
Avatar billede gc4p Nybegynder
22. juli 2012 - 10:06 #6
Jeg har prøvet at resette alt. På den gamle wii er der også billede på tv'et! Den viser  wii menu på skærmen, der mangler bare controllere!
Avatar billede chalde Seniormester
22. juli 2012 - 10:09 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2012 - 12:00 #8
#7 Lige præsis. Godt billede at det.
Avatar billede gc4p Nybegynder
22. juli 2012 - 13:29 #9
Nu har jeg fået de to gamle controllere på den nye wii. De virker :-)
Så er det den gamle wii det er galt med. Den kan hverken connecte til de to gamle eller den nye controller? ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2012 - 15:13 #10
Det kan selvfølgelig ikke udelukkes den er defekt.
Men det er da dejligt du fik controllerne til at køre på den nye WII.