Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
20. juli 2012 - 15:36 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Valg af ny bærbar....

Overskriften siger sig selv..
Jeg skal ud og have en ny bærbar, da jeg skal starte på uni og derfor vil jeg gerne have nogle forslag til en god studie pc, der er god til at trække CAD programmer, har en høj ydeevne og lækkert design.. Har luret lidt på en mac, men er ikke så vild med styresystemet (:

Håber på mange forslag!
Avatar billede Opadome Nybegynder
20. juli 2012 - 16:03 #1
Synes personligt selv at OS X er det bedste operativ system der findes til computere, men hvis det er det eneste du ikke kan lide ved Mac'en, så kan du jo bare installere Windows derpå :)

Ellers vil jeg foreslå en Asus, de er billige, kraftfulde og pæne, fandt en her på proshop med Intel Core i7 CPU, 12 GB RAM, fuld HD opløsning 1920x1080 og et GeForce GT 630M grafikkort der også sagtens kan spille spil: http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-N73SM-TZ069V-2326045.html Det er nok den bedste studie pc jeg kan finde og så er den heller ikke vildt dyr :)
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2012 - 16:52 #2
Jeg kan godt forstå du ikke gider have OS X. Det er ikke godt til studiebrug. Det er alt for lukket. Hvis du installerer Windows på en Mac spilder du pengene! Hvis man skal købe Mac skal man gøre det for at få OS X. Hardwaremæssigt er Mac alt for dyrt. Du kan få tilsvarende hardware i Windows-land til adskillige tusinde mindre.

Tag et kig på ASUS Zenbook: http://www.pcworld.dk/art/204264/test-superslank-baerbar-er-konge-i-windows-land
Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
20. juli 2012 - 17:04 #3
Fine eksempler!
Sad lige selv og kiggede, og har de seneste år brugt dell, og faldt over denne:
http://www.dell.com/dk/p/xps-15-l521x/pd?oc=n00x1520&model_id=xps-15-l521x
og her en HP ENVY:
http://www8.hp.com/dk/da/products/laptops/product-detail.html?oid=5293240

hvilken en er bedst efter jeres mening?
Avatar billede pkbech Juniormester
20. juli 2012 - 19:04 #4
Personligt syns jeg 13.000 for en 17" med de specs er overdrevet og den her har meget bedre design næsten samme specs
http://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/samsung/series-7-chronos-700z7c-8gb-core-i7-17.3%E2%80%B3-gf-gt650m-2gb-s%C3%B8lv-metal.html

Nu ved jeg ikke helt hvilke krav CAD stiller i dag men så vidt jeg husker er det ikke super slemt for GFX men lidt tungt for CPU og ram. Hvis det er korrekt og du vil havde flot design
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-UX31A-R4004V-2342281.html (Kun 13.3 tommer så kræver nok en skærm der hjemme at sætte den til)

I det mere designet ende her er det gået udover performance men skulle kunne kører CAD rimligt
http://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/samsung/series-9-900x4c-8gb-core-i7-15%E2%80%B3.html

Desværre er udvalget af ultrabooks ikke så stort endnu (Designer notebooks stort set kun Samsung. Dell, Asus, HP der har dem) ud af dem kan jeg kun lide Asus og Samsungs design
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2012 - 19:13 #5
Kender ikke CAD men har lige googlet og er det AutoCad? Hvis ja, så er kravene lave og jeg holder stadig på ASUS Zenbook.
Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
20. juli 2012 - 19:50 #6
Asus zenbook ser også ud til at have det hele med sig, dog ikke et dvd drev, men ellers må man jo bare ofre lidt på et transportabel dvd drev... men er det generelt for ultrabooks, at der ikke er dvd drev?
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2012 - 10:27 #7
Ja, ellers bliver de for tykke og for tunge og så er det ikke ultrabooks mere. Men hvorfor vil du også have et DVD drev? Er der nogen der stadig bruger det? Hvis du gør, så koster et eksternt DVD drev jo kun et par hundrede.
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2012 - 10:31 #8
Hvis der SKAL være DVD drev, så kan du få den her: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4862798;4935855;5612737 Men du får godt nok også lov til at betale for det drev!
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2012 - 10:37 #9
Toshiba har lavet et billigere alternativ til Fujitsuerne: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4862798;4935855;5612737;5604937
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2012 - 10:40 #10
Så er der også en endnu billigere model fra Toshiba: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5168464;5168463;6759039;5812380 Det er kun i5 og med mekanisk HDD, men stadig lav vægt alá ultrabooks.
Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
26. juli 2012 - 18:31 #11
Okay prøver lige at gøre det lidt mere præcist hvad jeg søger:
Skærm maks 15,6'' og min 13''
Der skal være DVD drev eller blu ray drev der også kan læse dvd
I7 processer
pris maks 16.000

og ellers kan jeg ikke lige pt. finde flere krav.. de kommer nok :D
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 19:15 #12
Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
26. juli 2012 - 19:41 #13
Den lyder også til at være god! Har før haft en acer, men mange år siden.. har i min htx tid haft en Dell og den har også klaret det fint med hensyn til Autocad, dog er servicen ved dell ikke særlig god ved jeg.. så er lidt skepsis over at måske købe en dell igen.. men ACER er helt klart et bud jeg vil kigge nærmere på! Har de ikke også lavet en der hedder m5?
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 19:53 #14
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 19:58 #15
Hvor afhængig er du af det DVD drev? En løsning kunne jo også være ASUS Zenbook (det er altså en superfed maskine) og så sådan en her f.eks.: http://www.pcworld.dk/art/11428/test-eksternt-dvd-drev-til-din-baerbar
Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
26. juli 2012 - 20:29 #16
Den er også vildt fed! Dog er er ikke så mange GB på hardisken, men har en ekstern harddisk der kunne udnyttes så (: og hvor kan man evt. købe Asus zenbook (:
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 20:51 #17
Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
24. september 2012 - 16:55 #18
Tak for svareene! :D lukker den nu
Avatar billede pstidsen Novice
24. september 2012 - 17:53 #19
Og vi takker for pointene!!