Avatar billede fuglen1 Novice
18. juli 2012 - 23:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Revne i Låg på bærbar

Der er på min 4 år gamle Acer extensa 5220 kommet en revne i øverste venstre hjørne på lådet.Den går på skrå henover låget og vil være ved det ene hængsel.

Har på baggrund af denne tyske side set:
http://gettoweb.de/netzwelt/acer-extensa-5220-riss-im-deckel/
At jeg nok snart må gøre noget ved det inden det udvikler sig, samt et problem relateret til Acer bærbare.

Er der andre der har haft et ligende problem?
Revnen på min går på samme måde
Så spørgsmålet det er:
Hvor svært er det at udskifte låget med et nyt, har set guider på hvordan man skifter skærmen på acer og andre mærker,men ikke over låget.

Så er det er til at starte med nogle skrier på inder låget der skal fjernes.

Gerne en uførlig guide
Da jeg i forvejen har planer om at smide en større harddisk i den an jeg lige så godt gøre det samtidig med.

Har ikke planer om at sende den på værksted da det næppe vil kunne svare sig.

Har fundet det øverste låg som skal bruges på ebay, så det skal bare bestille hjem.
Avatar billede Novice-1 Forsker
19. juli 2012 - 01:45 #1
jeg ville nok nøjes med at bruge noget tæppetape, plstikpadding eller lignende.
husk først at rense med rensebenzin
og jeg for mit vedkommende ville nok  have holdt låget sammen -meget!!  forsigtigt- med en skruetvinge medens at der limes.

For at tapen skulle se dekorativ ud kunne du bruge ens stykker på begge sdder
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. juli 2012 - 10:07 #2
Det er ikke så svært at skifte det cover, hvis du kan finde det som reservedel.
prøv evt at se på:

www.datamarked.dk

www.notebookonline.dk

ellers er det bare at finde skruerne
Avatar billede fuglen1 Novice
19. juli 2012 - 18:37 #3
#1 Ved nu ikke rigtigt med at Lime revnen sammen.
Samt hvordan det ville se ud.

Selv om det ville være en billig løsning.

#  Det øverste cover jeg fundet på EBay så det bare bestilles.
Har ikke finde noget i DK

Så er bare ud af hvordan det gøres og hvad der skal bruges af værktøj.
Det ville jeg gerne vide.
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. juli 2012 - 19:45 #4
der findes vist ikke nogen beskrivelse eller vidio der viser dette, men oppe ved skærmen er der nogle gummipropper disse tages af under dem er der nogle stjerne skruer et godt råd her er at købe et lille sæt

http://www.harald-nyborg.dk/p6345/wera-elektronikskruetraekkersaet

der er de størrelser du skal bruge

et andet lille tip

hav et plastik kort ved hånden dette bruges til de små tapper der sidder i låget
Avatar billede Progu Nybegynder
24. juli 2012 - 10:59 #5
Hej Fuglen1.
Det er bestemt ikke svært at udskifte et topcover på en bærbar computer, du kan prøve at kontakte http://produkt-guiden.dk og se om de ikke kan hjælpe dig lidt videre.

Her er en video omkring hvordan du udskifter skærmen, kan godt se du har søgt lidt efter det, men du skal bare se efter hvordan de skiller det ad.
http://www.youtube.com/watch?v=ct5hmdpgowA

God arbejdslyst :-)

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede fuglen1 Novice
01. august 2012 - 18:25 #6
Så vender jeg tilbage.
Har nu sat en anden harddisk i og går fra 320gb til 750gb.
Der burde være plads nok til 2 OS

Så er det bare at finde ud hvad den skal bruges til.

Med hensyn til top coveret er også bestilt og er på vej fra England.
Satser på at udføre denne raperation i næste uge.
Med hensyn til værktøj tror jeg faktisk at har det selv eller kan jeg låne noget af min Far.
skriver her når top coveret er skiftet.

#5
Har set at de har coveret men det er alt alt for dyrt, i forhold til at jeg får det i England for det halve incl. porto til DK.

Hvis ikke det er så svært er det vil lige til gå til .
ved ikke om er nødvendig at pille skærmen helt ud og sætte den i igen.
Avatar billede sadolin1978 Novice
01. august 2012 - 20:06 #7
det er vist nødvendigt at pille skærmen helt ud, men igen dette er ikke nogen stor opgave. Det er en hel enhed, du skal dog være opmærksom på stikforbindelser samt back light.
Avatar billede fuglen1 Novice
10. august 2012 - 23:59 #8
Så er operationen udført og nye topcover og det nye topcover er sat på.
Det bliv udført i Mandags, sammedag som jeg hentede det i Postbutikken.

Der bliv så også brugt det meste af Eftermiddagen og Aftenen med.
Samt skille det hele af og samle det igen, fordi nogle ledninger sad uden for.
Med hensyn til værktøj var en stjerneskruetrækker det eneste der skulle bruges, har hvis smidt halvdelen af gummiprpperne væk så dem må jeg undvære.

#7
Det er faktisk nødvendigt at pille skærmen helt af fordi den sidder i et gevind i topcoveret.
Så den røg helt af og lagt et andet sted hen.
Det sværste var webdcamet som sidder løs oven på skærmen, det tog også sin tid at få det placeret rigtigt.

Går ud at Backlight må være de 3 ledninger, måtte jeg genbruge de 2 fra det gamle da ikke kunne se hvor de var koblet på henne, uden at skille den mere af end i forvejen.
Den ene kunne kobles fra ved at fjerne pladen hvor tænd knappen er, den sidder nok ikke som den gjorde før.

Tror faktisk det nye cover er lavet af metel, det sådan det føles ellers er vil plastik ligesom det gamle.

Et værksted ville nok have gjort det noget hurtigere.

Men smid lige et svar.
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. august 2012 - 09:13 #9
her kommer svar