Avatar billede thormam Nybegynder
17. juli 2012 - 21:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MySQL Count (ligatabel)

Jeg skal til Fanø i weekenden og spille(drikke) til Fanø Sommercup

I den forbindelse tænkte jeg da lige jeg ville lave et liga system men er stødt ind i et problem.

http://data.karkovhemme.dk/billeder/count.png

Som vist på billedet så tæller min COUNT(*) fint på kampe men den tæller forkert hvor den skal tælle hvor der er 3 1 og 0 point. Den giver samme resultat (samlet vunde, uafgjorte, tabte) til alle hold. Det er som om SELECT COUNTS ikke bliver defineret rigtigt da det her f.eks virker:

http://data.karkovhemme.dk/billeder/count2.JPG

Help! :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juli 2012 - 00:29 #1
Dine indre SELECT-er er ikke-korrelerede med det team du kigger på. Du skal have en WHERE på, hvor `team` kommer udefra.
Avatar billede thormam Nybegynder
18. juli 2012 - 14:43 #2
Jeg fandt ud af det!

Ved at SUM(CASE WHEN `point` ='3' then 1 else 0 end) As Vundne

Jeg lukker men tak for input!