Avatar billede tpf Nybegynder
17. juli 2012 - 18:24 Der er 3 kommentarer

Udskiftning af TDC Router Sagem 3504 med en Draytek Vigor 2830 !!!

Hej.

Jeg planlægger at udskifte den router TDC har leveret sammen mit home trio abonnement.

Grunden er at jeg har behov for at opdele og holde mine børns netbrug adskilt fra mit eget. Den funktion er ikke tilgængelig i TDCs router...eller så er den i hvertfald gemt af vejen.
Derudover oplever jeg stor ustabilitet i forhold til vores internet opkobling.
Jeg er ivrig bruger af Apple TV, og her oplever jeg udfald når mine børn bruger nettet(spil)

Jeg er klar over at der er mange måder at håndtere dette på og mange mulige løsninger.

Jeg vil gerne reducere antallet af komponenter der bruger strøm(standby) og jeg vil gerne have et simpelt anlæg.

Mit "spørgemål" drejer sig om følgende:

- er der nogle specielle ting jeg skal være opmærksom på i forbindelse med porte, ADSL2+ indstillinger eller hvad nogen kan komme i tanke om, for at få mine TV streams til at forblive virksomme, og for at min internet forbindelse bliver så stabil som mulig.

med venlig hilsen

Thomas
Avatar billede jensenjs Juniormester
17. juli 2012 - 19:41 #1
Er telefonen tilsluttet direkte til Sagem routeren?
Hvis ja, er der telefon mulighed på den anden router?
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 21:26 #2
Forstå ikke helt hvad du vil adskillede dit og dine børns net brug for. I hvilken forstand? Sådan at du har en del tilbage uanset hvad de bruger eller sådan så du kan lukke fore deres uden at lukke for dit?

2. Hvad er din netforbindelse? Ville nemlig sige at du sandsynligvis  kunne kom udover problemet ved at sætte hastigheden op hvis dine børn bare spiller. Noget andet hvis de donwloader ting.
Avatar billede tpf Nybegynder
17. september 2012 - 15:20 #3
@ Jensenjs: Der er ikke telefoner involveret... Det er selvfølge en del af home trio, men det er ikke noget jeg gør brug af... Så her er jeg ikke begrænset. tak for input...

@pkbech: Mine børn hoster somme tider div. server til spil... det fordre at der åbnes porte og andet godt i forbindelse med vores router. Samtidig skal der altid downloades div spil, opdateringer og så er Skype en fast del af det at spille...

Jeg har en forbindelse  gennem TDC på ca. 20 Mbit som i øvrigt er den øvre grænse for hvad jeg kan få på min adresse...

med venlig hilsen

Thomas