Avatar billede fenrisulven Nybegynder
16. juli 2012 - 18:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Xp 32 til Vista 32 til Vista 64 ?

Hejsa Eksperter!.

Havde XP 32bit instaleret, derefter opgraderede til Vista 32bit, derefter til Vista 64bit, med Originale CD'er købt til samme formål.

Men,,, ! Jeg skal Aktivere Windows for at få fuld udnyttelse, men programmet vil ikke acceptere min produktnøgle, den siger at produktnøglen kun kan anvendes til at opgradere med,, hvilket jo også er det jeg prøver,, såeh,, det er rimelig mærkeligt,,,

Så ringer jeg til MS danmark og spørger dem hvad der sker,, så siger manden i telefonen at,, " Det kan man ikke " altså at opgradere på den måde,, men så forstår jeg ingenting mere, for jeg har jo investeret i disse " ORIGINALE " opgraderings CD'er fra Microsoft til netop samme formål,,,

Så, kan det virkelig passe at man kan købe en opgradering fra XP til vista, men så virker det ikke, og det manden fra MS siger er, at det heller ikke er meningen at det skal virke, eller,,, har jeg bare været uheldig og fået fat i en Ukompetent Medarb, fra MS?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2012 - 19:03 #1
hej fenrisulven  jeg forstår ikke lige dit spm ???  hvad vil du ???

er det koderne som ikke dur ???
Avatar billede pkbech Juniormester
16. juli 2012 - 19:09 #2
Hej Fenrisulven

Er bange for at det er dårlige nyheder jeg må give dig. Nu ville jeg personligt aldrig overveje at installer Windows Vista på noget som helst. Så kan kun tale udfra hvad jeg har kunnet finde.
Men den nået nedslåensende melding er tilsynladene at man ikke kan opdatere mellem 32 og 64 bit.

Du skal lave en komplet re-install af windows vista hvis du skal flytte til 64 bit fra 32 bit det vil sige re-installation af alle programmer og backup af data på harddisken.

Men under alle omstændigheder ville jeg anbefale at du køber dig en Windows 7 og smider skraldet Vista ud.

MS Denmark -
Nej. Hvis du aktuelt kører en 32-bit-version af Windows, kan du kun opgradere til en anden 32-bit-version af Windows. På samme måde kan du kun opgradere til en anden 64-bit-version af Windows Vista, hvis du kører en 64-bit-version af Windows Vista.

Der er detaljerede oplysninger om installation og opgradering til 32-bit- og 64-bit-versioner af Windows under Installationsmuligheder for Windows Vista (32-bit) eller Installationsmuligheder for Windows Vista (64-bit) online.

Hvis du går fra en 32-bit version af Windows til en 64-bit version af Windows Vista, skal du sikkerhedskopiere dine filer og foretage en ren installation af 64-bit versionen af Windows Vista.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions#
Avatar billede fenrisulven Nybegynder
16. juli 2012 - 22:09 #3
#1 Spørgsmålet går ud på: kan det passe at man kan købe originalt software der til opgradering som ikke dur.

#2 Jep jeg er klar over at Vista er noget skrald, og det ender nok også i dertilhørende beholder, maskinen som jeg sidder ved har jeg overtaget fra min bror, han kunne ikke få det til at virke, og jeg heller ikke,

Der er som så ikke noget galt med maskinen den kører i øjeblikket Vista 64 " som ikke kan lade sig gøre " jeg kan bare ikke få lov til at aktivere det...

Jeg er bare paf over at man så kan købe en opgradering fra 32bit til 64bit når det ikke kan lade sig gøre, det kan da ikke passe, du kan da heller ikke købe blyfri95 nede i standeren som din standard benzin bil ikke kan køre på. ( frustreret )

Nå men jeg acceptere dit svar.

Er det muligt at "nedgradere" tilbage til XP uden at miste alle data?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2012 - 23:16 #4
nej www.windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Get-a-new-Windows-7-product-key

du skal en kode til windows anytime upgrade for at du kan opgrader den
Avatar billede fenrisulven Nybegynder
16. juli 2012 - 23:39 #5
Det ville nok lige være at stramme den, altså,, at købe en produktnøgle til Win7 da jeg ikke er i besiddelse af Win7
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2012 - 00:38 #6
1.Åbn menuen Start, Alle programmer, Tilbehør og opgraderinger, og klik på Windows Anytime Upgrade.  2.Klik Sammenlign de forskellige udgaver af Windows Vista at se, hvilke udgaver er tilgængelige for at opgradere din computer
Avatar billede fenrisulven Nybegynder
17. juli 2012 - 01:27 #7
Jo tak, men det var ikke lige reklamer jeg var interesseret i, hvis du ved om man kan nedgradere fra Vista til XP er jeg interesseret.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2012 - 11:59 #8
har du en win xp cd eller iso ???
Avatar billede fenrisulven Nybegynder
17. juli 2012 - 14:00 #9
Jeg har Original XP software 32bit på CD, den nuværende installation er Vista 64bit.
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 15:50 #10
Tror du vil være nødtil at gen installer (slette gamle windows for at få lov til at nedegrader) specielt da din Vista er 64 bit. Og windows 32 bit og 64 bit ser ud til at være inkompatible.

Men hvis du laver backup af dine programmer også sletter harddiske i PC'en hvor efter du sætter din XP cd i og laver ny installation skulle det virke.
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 15:52 #11
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2012 - 00:48 #12
windows anytime upgrade = ny udgave  af din windows

windows xp windows xp home edition windows xp professional

windows vista windows vista home premium windows vista ultimate
windows vista enterprise

windows 7 windows 7 home premium windows 7 professional  windows 7 ultimate