Avatar billede crosta Nybegynder
10. juli 2012 - 15:28 Der er 1 løsning

Hjælp til køb af videokamera

Hej Eksperter!

Nu håber jeg, at jeg poster i den rigtige kategori...

Jeg er på jagt efter et videokamera til mine journalist-studier. Kameraet skal have en minijack-indgang til en ekstern mikrofon, som jeg kan bruge under interviews.

Derudover leder jeg naturligvis efter bedste billede- og optagekvalitet, god hukommelse, med videre. Videokameraet skal kunne overføre data nemt til PC, hvor jeg skal lave mit redigeringsarbejde - men det forestiller jeg mig, at alle kan i dag.

Der er imidlertid mange tekniske specifikationer at holde øje med, så mit håb er, at jer eksperter kan hjælpe mig på vej til det helt rigtige kamera for mig.

Jeg tænker at bruge omkring 2-3000 kroner på kamera og evt. hukommelseskort.

Kan en eller flere af jer hjælpe med konkrete forslag eller løse guidelines til, hvad jeg skal kigge efter, når jeg går på kamerajagt? :)

På forhånd tak for jeres hjælp!

Venlig hilsen
Sebastian
Avatar billede crosta Nybegynder
23. oktober 2012 - 11:10 #1
l