Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2012 - 09:38 Der er 21 kommentarer

Overvågning mappe

Hej
Jeg mangler et lille program som kan holde øje med størrelsen på en mappe i Office 2010.

Mappen indeholder fejlmeddelelser - så når der kommer sådan en, ville det være rart at jeg blev gjort opmærksom på at nu var der en fejl.

Kan nogen hjælpe mig??

På forhånd tak.

PS. Håber at jeg har valgt den rigtige kategori, syntes ikke at der var nogen som passede til mit spørgsmål ellers!!
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juli 2012 - 10:01 #1
Hvorfra kommer fejlmeddelelserne?

og så velkommen til Eksperten..
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2012 - 10:19 #2
Tak.

De kommer fra programmet Reeft, som er et ressourcestyringsprogram. Den ligger evt. fejlmeddelser i en errorfolder på vores netværksdrev.

Problemet er at hvis vi sender et job afsted, så er det vigtigt at vi får besked på at det ikke er nået frem.

Som det er nu skal vi selv holde øje med den folder - og det holder ikke i længden!!
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juli 2012 - 10:27 #3
Hvor ofte skulle denne kontrol udføres?

Ligger fejlmeddelelserne i en samlet tekstfil - eller i hver sin?

Sker der ændringern i når fejl erkendes - altså slettes gl. fejlmeldinger - eller?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2012 - 10:43 #4
For at det er ideelt for os skal det være ca. hvert kvarter/halve time.

De ligger i hver sin tekstfil.

Jeg er i tvivl om den gør noget ved filerne efterfølgende - vi er ikke startet op med systemet endnu... Men umiddelbart tror jeg ikke at der sker noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2012 - 10:49 #5
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juli 2012 - 10:54 #6
Man kunne godt forestille sig - f.eks. en Excel fil med indbygget VBA, der kunne ligge åbent og så hvert kvarter eller.. -  kontrollere antallet af filer i den pågældende mappe. Hver gang der kontrolleres sammenlignes antallet af filer med antallet sidste gang. Ved ændring kunne ser f.eks. sendes en mail eller anden form for "popup".
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2012 - 10:59 #7
Det lyder avanceret!!
Kan du hjælpe mig med et sted hvor jeg finder noget om det?
på forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juli 2012 - 11:06 #8
Er det indlæg #5 eller #6 du refererer til?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2012 - 11:49 #9
Undskyld #6
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juli 2012 - 12:04 #10
Er du vant til at arbejde med VBA?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2012 - 12:58 #11
Nej det er jeg ikke. har dog kendskab til programmering. Men har læst lidt om det og kan se at det ikke er noget man bare lige gør. Så den løsning dur desværre ikke. Det er dog noget jeg kunne tænke mig at lære noget om på sigt!!
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juli 2012 - 13:05 #12
Er du interesseret i en B2B-løsning?
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. juli 2012 - 13:19 #13
Claes57>>
Det du henviser til dækker kun:
Monitor folders on local disks, network drives, or FTP locations
og kan altså ikke benyttes til det ønskede formål.
Ellers ser det ud til at være et ret nyttigt værktøj.-:)
/ptj_11
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2012 - 19:10 #14
#13 - hvor i #2 "fejlmeddelser i en errorfolder på vores netværksdrev" fremgår, at det ikke er på et drev på jeres netværk?
Mit link vil kunne det, du søger, da evt ændringer i mappens indhold (filstørrelse eller ny fil) vil blive opsporet, og så sættes den funktion, som du selv vælger, igang.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2012 - 08:52 #15
#5 Jeg har prøvet at downloade programmet.

Det er ikke til at finde ud af, ex. kan jeg ikke finde ud af hvad den skal sættes til for at den sender en besked retur.

Det virker simpelt, men et eller andet sted måske for avanceret til mig!! Da jeg ligesom også mangler nogle hjælpetekster.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2012 - 12:07 #16
hvis du ikke kan finde ud af det via hjælpefilen og http://www.datamystic.com/filewatcher/faq.html så drop det - men fx http://www.datamystic.com/forums/viewtopic.php?f=25&t=1745 har en opskrift på, hvordan du sender en mail til en bruger vedr ændringer i mappen.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2012 - 13:02 #17
ja men så dropper jeg det....

Det er for avanceret til mig. Jeg søgte et program som bare skulle installeres og blev man "spurgt" hvilken mappe der skulle overvåges, hmt. sletning, tilføjning osv. og så skulle det være muligt at vælge hvordan den skulle give besked, evt. pr. mail, pop-up osv.

Tak for jeres tid og svar.
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. juli 2012 - 17:06 #18
#14>>Sorry Claes57.
Jeg hæftede mig ved henvisningen til Outklook 2010 i spørgsmålet, så du har ret, det bør kunne virke.
/ptj_11
Avatar billede Max Praktikant
18. oktober 2012 - 13:20 #19
Hej Karen.

Jeg bemærkede du havde et spørgsmål mere, fik du nogensinde løst dette ?

Umiddelbart kigger du på en mail mappe er det korrekt ?

Hvis det er tilfældet kan du med fordel sætte en reget til at sende en mail, når noget går galt.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 09:28 #20
Hej
Nej jeg fik ikke løst dette.

Det er ikke en mail-mappe. Det er en mappe på vores netværksdrev. Hvor evt. fejlkoder bliver lagt hvis der går noget galt i f.eks. overførsel af en opgave til en given bruger.

Som det er nu skal vi selv holde øje med mappen, og da det er sjældent at den fejler, så går der jo også længe imellem at vi ser efter, og derved kan en opgave risikere ikke at blive løst hurtigt.
Avatar billede Max Praktikant
03. april 2013 - 15:55 #21
Lidt sent ude med svar, men bedre sent end aldrig.

Kan dette mon bruges
http://softwaresolution.informer.com/Monitor-Folders/