Avatar billede stephanie34003400 Nybegynder
08. juli 2012 - 22:10 Der er 12 kommentarer

min computer bibber hjæææææælp

min kærestes computer bibber, og vi kan ikke få den til at stoppe, kan i please hjælpe.
- et kort og et langt bib, efter det sidste bib, en pause på cirka 3-4 sekunder.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
08. juli 2012 - 22:19 #1
Hvad er det for en computer?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2012 - 22:40 #2
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
bud i linket kunne være: System board problem

Hvis det er en bærbar kunne i prøve at fjerne alt strøm fra den og holde startknappen nede i et stykke tid, og derefter gen montere.
Jeg er bare bange for at du ikke kan gøre noget.
Avatar billede magic-mouse Novice
09. juli 2012 - 09:54 #3
Prøv at koble ud strømmen... så vil den sikkert stoppe med at bippe
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. juli 2012 - 11:11 #4
prøv evt. at checke her

http://www.computerhope.com/beep.htm
Avatar billede balcom Nybegynder
09. juli 2012 - 14:23 #5
Mit bud er at det kan dreje sig om varmeproblemer.

Prøv at åbne computeren og rense blæsere / køleribber for diverse snavs.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2012 - 16:06 #6
Hej balcom og velkommen til eksperten.

Den fremgangsmåde der normalt bruges til at hjælpe i trådene, er at skrive som kommentar indtil løsningen findes.
Du ved jo ikke med 100 % sikkerhed at den løsning du kommer med er den korrekte.
Ellers kan spørgeren ved et uheld komme til at bruge et forkert svar til at lukke med, og derved en forkert løsning, som andre ikke kan bruge.
Når spørgeren få løsningen beder han/hun så om svar fra hjælperen og tråden lukkes med korrekt svar.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. juli 2012 - 23:51 #7
Det er ikke et varme-problem!

Ved varme-problemer vil BIOS lukke maskinen ned i stedet for.

Det er et CPU-, Grafikkort- eller RAM-problem.
Det er disse 3 ting der testes i BIOS og fejlmeldes med BIOS bip.
Er disse tre til stede kan maskinen starte op og lave efterfølgende fejlmeddelelser på skærmen.
Avatar billede balcom Nybegynder
10. juli 2012 - 07:31 #8
Wally1973 : Jeg vil give dig delvis ret.

Varme-problem vil lukke computeren Ja.  Men inden den gør det, kommer der en advarsel (bip) frs de fleste computere, men herefter er der normalt nogle grader op til grænsen hvor computeren slukken.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. juli 2012 - 09:35 #9
ifølge #4 ser det ud til at være et motherboard problem
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juli 2012 - 11:04 #10
Det er bundkortet der melder fejlen. Det er vi vist enige om.
Problemet er at den fejlmeddelelse, der beskrives ikke rigtigt passer med nogen af de kendte bundkorts liste over fejl.
Dette er grunden til at jeg spurgte om computer modellen.
Avatar billede balcom Nybegynder
10. juli 2012 - 12:24 #11
Har på følgende link  :

http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/Motherboard/BIOSbeep.shtml

fundet en beskrivelser der siger : system board errror.

Måske kan en reset af BIOS klare problemet (gøres for det meste med en jumper på bundkortet)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. juli 2012 - 10:06 #12