Avatar billede viggo97 Nybegynder
05. juli 2012 - 14:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Omkring kølepasta, og overophedning

Hej min computer er her for godt 2 dage siden begyndt på at slukke lige pludeslig midt i et spil som starcraft 2. Jeg går ud fra at det er overophedning. Og jeg har hørt at hvis man som mig har en HP dv7-3012eo. Skulle det være noget af en kamp for at komme ind til cooleren, har også hørt at man skal bruge pasta til cpu og cooleren hvis man nu beslutter sig for at storme ud i kampen. Er det et must at bruge pasta? Og er det overhovedet min cooler som der er galt med?
Avatar billede venturer Nybegynder
05. juli 2012 - 14:34 #1
Hvis du vil skifte køleren i maskinen skal du bruge kølepasta. Det er nødvendigt for at sikre en effektive overførsel af varme fra CPU til køler. Men hvis du køber en ny køler, så plejer der at følge noget med.

Hvorvidt det så er din CPU der bliver for varm eller ej, det er en helt anden sag. Det kan lige så vel være grafikkortet eller måske endda strømforsyningen (og er det det sidste, så skal den byttes på garantien).

Du skal prøve at lægge mærke til hvad du kan høre når du begynder på SC2. Hvis problemet skyldes varme, bør du kunne høre en blæsere der begynder at ånde tungere og tungere. Kan du høre hvilken der er tale om?
Mærk bagpå om der bliver blæst meget varm luft ud. Hvis dét er tilfældet, så prøv at stille computeren et sted med bedre ventilation (oven på bordet i stedet for under)... bare indtil du har fundet problemet.

Prøv også at hente et program til at vise temperaturen i computeren. De følger ofte med, men ellers kan du hente "SpeedFan" gratis på nettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2012 - 08:43 #2
Hvad med denne her?
http://www.eksperten.dk/spm/965516
Jeg beskriver jo her hvad problemet kan være, og både en korrekt måde og en alternativ måde at løse det på.
Avatar billede viggo97 Nybegynder
11. juli 2012 - 18:22 #3
Det er bundkortet der er dødt.

Requesta in pache elskede computer 11/09-7/12

Men tak til jer to :)
Avatar billede viggo97 Nybegynder
11. juli 2012 - 18:24 #4
Hvordan giver man de points?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2012 - 23:38 #5
Skal ikke have point her. Lægger et svar i din anden tråd i stedet.
Hvis venturer vil have point må svar lægges.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2012 - 23:39 #6
Hov ignorer lige det svar jeg fejlagtigt lagde i #5.
Det var ikke meningen
Avatar billede viggo97 Nybegynder
14. juli 2012 - 13:45 #7
Venturer skriv så jeg give dig points! :)
Avatar billede viggo97 Nybegynder
15. juli 2012 - 12:53 #8
drfghj