Avatar billede ptrmdsn Nybegynder
05. juli 2012 - 10:42 Der er 6 kommentarer

Online database

Jeg har brug for en online database til udlån af produkter. (Gratis eller betaling)

Skal indeholde produkter, kunder, sælger samt selve udlånet.

Har det hele i et excel ark og ville være fint hvis det kunne importeres.

Tak
Avatar billede supertekst Ekspert
05. juli 2012 - 10:46 #1
Kunne du beskrive lidt mere om den påtænkte anvendelse - også i relation til "online"?

og så velkommen til Eksperten..
Avatar billede keysersoze Guru
05. juli 2012 - 10:51 #2
Hvis det ikke skal være en egentlig database men du har det fint med Excel så benyt Google Docs.
Avatar billede ptrmdsn Nybegynder
05. juli 2012 - 10:55 #3
Det er udlån af fysiske produkter, skal fungerer fuldstændig som en biblioteks database hvor udlån er bøger. Dog behøver reminder, hjemkaldelse etc. funktioner ikke være tilsted.

I bund og grund kunne en SQL database gøre det men fleksibiliten via en hjemmeside ville gøre det langt nemmere. Derfor en www online database

Håber det gir mening.
Avatar billede ptrmdsn Nybegynder
05. juli 2012 - 10:57 #4
Det skal være en database, har google docs nu men det gør det svært at tilknytte et nyt udlån og samtidig holde styr på historik.

Vil gerne følge historien pr produkt samt evt. skader, rep etc.
Avatar billede keysersoze Guru
06. juli 2012 - 10:34 #5
Kan ikke umiddelbart henvise til en løsning der out of the box kan det - så hvis du har forsøgt at google en løsning uden held skal du nok have fat i en der kan lave det til dig.
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
07. juli 2012 - 09:07 #6
Kun database http://www.freemysql.net/

Alternativ køb et domæne og brug et webhotel med mySql adgang