Avatar billede lonea Nybegynder
02. juli 2012 - 20:35 Der er 1 kommentar

Hjælp til at forbinde router som access point

Hej
Jeg har skiftet bredbånd og har i den forbindelse fået en trådløs router, som jeg ikke er tilfreds med signalet fra. Det er en cisco EPC3925.

Tidligere havde jeg en Zyxel P-2602hw-D1A, som jeg syntes virkede bedre. Signalet blev bedre fordelt i huset. Da jeg skal have Ciscoen fra min antenneforening, håber jeg, at jeg kan bruge Zyxel'en til at strække rækkevidden lidt.

Jeg har fundet ud af så meget, som at de to skal forbindes via LAN - men ud over det, er jeg ret sort. Da jeg læste lidt på tingene fandt jeg ud af, at jeg skulle ændre IP-adressen i zyxelen, så jeg forsøgte at resætte, og nu vil den ikke noget.

Jeg har brug for hjælp på den slaviske måde - ellers forstår jeg det ikke.

Har i øvrigt Windows 7 som styresystem, hvis det betyder noget - mangler der andre oplysninger, så skyd bare løs...

Mvh
Lone
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. juli 2012 - 20:50 #1
Du skal sådan set bare deaktivere DHCP-servicen i den du vil have til at fungere som access point og så kun benytte LAN-portene.