Avatar billede por1 Seniormester
30. juni 2012 - 20:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

acer 8943g varm

min bærbare acer 8943g kører fra 0800-2400, når jeg kl. bliver ca. 1800 kan jeg nærmest stege min middag på den, kan det være alvorligt? skal jeg have en ny/kraftigere køler? nogen gode idéer?
Avatar billede pete8321 Nybegynder
30. juni 2012 - 22:16 #1
Altså min bærbar blev MEGA varm før i tiden. jeg fandt en måde og løse det på....

Under min computer sidder Udlufningen eller hvad man skal kalde det
jeg fandt ud af at der ikke kunne komme så meget luft ud fordi den vendt ned mod bordet så jeg puttet Nogen blade Under min bærbar også  blev den ikke så varm for så kunne luften kommer ordenligt ud.
Avatar billede por1 Seniormester
30. juni 2012 - 22:30 #2
jeg er ikke helt med, er der nogen forskel på om den står på blade eller på bordet????
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 10:01 #3
Det vigtigste med en bærbar er at man jævnligt renser blæseren.
Med en dåse trykluft kan man fjerne støv i blæseren.
Jeg har med held fjernet støv i min søns hp bærbar der er håbløs at skille ad, og få gjort ordentligt.
Med en støvsuger justeret til minimal sug sættes mundstykket der hvor bærbar suger ind, og med nogle pust med trykluften (på dåse) pustes forsigtigt der hvor der blæses ud. Pas på din blæsers lejer når du gør det, da den løber med rundt, og udtag batteri når du gør det. Det bedste er hvis du kan blokere så den ikke løber.
For at holde temp yderliger nede skal man bruge en cooling pad der er beregnet til bærbare. Der findes mange forskallige udgaver af disse, men de kan nedsættetemp med mere end 10 grader på bundkortet.
http://www.google.dk/search?hl=da&cp=7&gs_id=35&xhr=t&q=cooling+pad&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1024&bih=618&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=oQPwT_-EGYjitQaJz936Dg
Du må ikke spørge om hvilken der er bedst, for det kan jeg ikke svare på desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 10:17 #4
Kan se at din model ikke er konstrueret til at tilgå blæser direkte fra bunden som jeg ser det, så den skal sikkert splittes til atomer før man kommer ind til blæser.
En 5 år gl Acer Aspire 7520 vi har kan man skrue en plade af direkte under blæser for at fjerne denne og rense den vej. Forstår ikke hvorfor konstruktører af bærbare ikke altid tænker i denne retning. Støv og følgevirkningerne at dette (varme) er den største trussel for holdbarheden for bærbare, under normal brug.
Avatar billede por1 Seniormester
01. juli 2012 - 10:55 #5
jeg tror jeg dropper trykluft osv. det er for meget george gearløs til mig ;-) og satser på en cooling pad.
tak for dit omfattende svar, jeg kvitterer naturligvis.
Avatar billede por1 Seniormester
01. juli 2012 - 10:59 #6
jeg er vidst kommet til at give mig selv point, jeg får det rettet
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 12:28 #7
ok.
Men på et tidspunkt skal du lige være opmærksom på at blæseren kan blive så tæt at der ikke er gennemstrømning, og så er der kun rensning tilbage. Hvis du kører med den i længere tid og den stadig kører varm vil kølepasta ikke virke længere, og din hardware vil tage skade
Avatar billede por1 Seniormester
01. juli 2012 - 16:02 #8
kan det betyde noget jeg lægger den i dvale og ikke lukker den på normal vis?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 17:02 #9
Nej i dvale lukkes pc helt som når du lukker den ned normalt.Sessionen gemmes på harddisken, der så gør at den starter hurtigere op.
Det er kun hvis man vælger standby at den ikke lukkes helt ned.