Avatar billede 1acn1 Nybegynder
30. juni 2012 - 13:26 Der er 3 kommentarer

PROBLEM: ANULLERER OPRETET "PARTION"

? - Harddisk størrelse: 500 GB standard i 4 partoner. Med det problem: C drevet er kun på 40-GB: Hvordan kan den ændres med 152-CB.
Bemærk: System Windows 7 Pro - PC type Fujitsu ESPRIMO Q900.
Jeg har været rundt på nettet og ikke fundet noget løsning på problemet. Hvem har løsningen?
På forhånd tak.
Hilsen
acn
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2012 - 14:42 #1
for at ændre på c-partitionen skal du bruge et eksternt program (win7 kan ikke ændre på dens egen partition).
gparted (hent/brænd cd, og boot på den) så kan du trække rundt med partitionerne stort set som du vil, og data bevares.
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2012 - 16:12 #2
Hvis du kun beholder Windows 7 med de opdateringer der er til styresystemet  er 40 gb nok til dette. Du kan jo flytte dine personlige filer fra dette drev hvis man vil. Og programmer kan også installeres på andre destinationer.

Jeg har en Windows 7 enteprise installation med sikkerhedsprogrammer (4 stk) og en fuldt opdatteret office pakke 2007 på c drevet. Og det fylder ca 20 gb.
Så 40 gb er rigeligt hvis du ikke ligger andet der.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2012 - 16:47 #3
Du kan udvide C: drevet men kun hvis du nedlægger D: drevet der efter tryk på udvid hvor du kan vælge hvormeget du vil forøge med
Dette foregår i diskhåndteringen Højreklik på computer tryk på administrer derefter på diskhåndtering