Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
29. juni 2012 - 12:35 Der er 7 kommentarer

Hjælpe til Excel.

Hej.
Jeg er ved at lave et oversigt skema over kunder da jeg er kørende sælger.
Jeg har lavet frys af top rækken, men vil gerne kunne låse 3 rækker af gangen da det er kundeoplysninger, men skal kunne køre dem op og ned normalt. Det jeg søger er en måde at låse 3 rækker sammen så når jeg lægger en ny kunde ind i bunden kan jeg bare trykke på sorter A - Å så bliver de 3 rækker rykket på plads af sig selv.. dete er vel en slags små grupper man skal oprette, så adr. telefon nr. kontaktpeson mm flytter med når man laver en sortere på firma navn eller cvr nr.

Håber man kan forstå  hvad jeg prøver at få hjælp til. Det er Office 2007.
Avatar billede finb Ekspert
29. juni 2012 - 12:54 #1
1.
Du kunne tilføje en kolonne foran kolonne A,
hvor du skriver 3 ens (kunde-)nr. pr kunde.

2.
Kunne du ikke nøjes med 1 række pr kunde ?

3.
Måske har du mere gavn af Access ?

Mvh finb
Avatar billede supertekst Ekspert
29. juni 2012 - 13:08 #2
Med VBA i Excel kunne det måske gøres lidt nemmere..
Avatar billede DonSkoD Juniormester
29. juni 2012 - 13:31 #3
Måske en lidt besværlig måde, men here goes:

Du kan markere felterne med data i (ikke ved at trykke på kolonnen), og gå til fanebladet "Data" og vælge "sorter".

Jeg vil dog anbefale at benytte Access, eller oprette en ny tab i Excel og gøre brug af LOPSLAG (Se http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/lopslag-HP005209335.aspx).
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 05:07 #4
Du skriver, at du er ved at lave et oversigtsskema over kunder.

Må jeg spørge - er der noget til hindring for, at du har adresse i for eksempel kolonne A, telefonnummer i kolonne B, kontaktperson i kolonne C osv.?

Hvad er ideen i at have oplysninger om samme kunde i rækker under hinanden?

Hans
Avatar billede finb Ekspert
30. juni 2012 - 12:31 #5
Ad dkhanknu
se #1.2
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 12:40 #6
finb

Undskyld, den havde jeg overset.

Hans
Avatar billede Oscar560 Novice
02. juli 2012 - 14:54 #7
Du kan sende en mail til mig, så kan vi bygge et access database op.