Avatar billede ahh Nybegynder
27. juni 2012 - 20:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slet fjerne bestemt tekst

Jeg har en tabel med tekst (tekst) tal eksempel Trine (H) 49
Vil gerne have (H) slettet.
Har prøvet med søg *(*)* og alle data kommer frem i en tekst streng det er her jeg gerne vil have slettet/fjernet hvad der står i (*).
Gør det nok ikke korrekt så lidt hjælp
Avatar billede mp1982 Novice
27. juni 2012 - 20:37 #1
Hej den.

Nemme er at vælge venstre og så antal cifre du vil have med over i ny kolonne.
Avatar billede terry Ekspert
27. juni 2012 - 20:57 #2
UPDATE YourTable SET SomeField = Replace("(H)", "")
Avatar billede terry Ekspert
27. juni 2012 - 21:01 #3
Not quite right

UPDATE YourTable SET SomeField = Replace([SomeField]"(H)", "")
Avatar billede terry Ekspert
27. juni 2012 - 21:02 #4
this editor is a load of crap!!

UPDATE YourTable SET SomeField = Replace([SomeField],"(H)", "")
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2012 - 22:30 #5
Function remFirstMostInner(str, Optional embPairs = "()")
    Dim i, oEmp
    For i = 1 To Len(str)
        If mid(str, i, 1) = Left(embPairs, 1) Then oEmp = i
        If (mid(str, i, 1) = Right(embPairs, 1)) And (oEmp <> 0) Then
            remFirstMostInner = Left(str, oEmp - 1) & Right(str, Len(str) - i)
            Exit Function: End If: Next:
    remFirstMostInner = str
End Function

?remFirstMostInner("trine (-((removemee)butnotmee")
trine (-(butnotmee
Avatar billede ahh Nybegynder
29. juni 2012 - 08:52 #6
Tak for oplæg er ved at prøve forlag men virker ikke endnu gør sikkert noget forkert
Avatar billede ahh Nybegynder
12. juli 2012 - 07:58 #7
Har lavet det lidt om men kunne bruge din løsning brugerekspert skriv et svar så du kan få point
Avatar billede ahh Nybegynder
26. august 2012 - 08:31 #8
Hej brugerekspert du har ikke skrevet et svar så jeg lukker spørgsmål nu tak for hjælpen