Avatar billede louisek Mester
26. juni 2012 - 17:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Smart rensning af clipping mask

Jeg tænker om der måske findes en funktion til ...

Jeg har en stor sammenhængende illustration jeg har klippet en mindre bid ud af, som jeg skal bruge - resten af grafikken skal jeg ikke bruge til noget (vektor) - kan man på en snedig måde få trimmet det der ligger udenfor udsnittet væk?

Tegningen er utroligt detaljeret, så det ville være et evighedsprojekt for mig manuelt at gå rundt langs kanten for at skille det overskydende fra.

Louise
Avatar billede prodic Mester
26. juni 2012 - 17:42 #1
Nu er der ingen garantier, men kunne det tænkes at :
Pathfinder->Pathfinderd->Divide
kunne bruges?
Avatar billede Himbear Nybegynder
26. juni 2012 - 17:50 #2
Du kan også bare låse det du skal gemme (cmd+2 el. ctrl+2) og derefter markere alt og slette.
Avatar billede louisek Mester
15. november 2012 - 10:22 #3
smid lige et svar begge - jeg nåede ikke at teste - så løb afsted med en MEGET stor fil :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. november 2012 - 15:05 #4
Det gør ikke noget for mit vedkommende.
Avatar billede prodic Mester
15. november 2012 - 17:09 #5
Heller ikke for mit.
Avatar billede louisek Mester
13. januar 2013 - 22:26 #6
luk