Avatar billede Mindis Nybegynder
26. juni 2012 - 15:57 Der er 15 kommentarer

Fjernelse af det "Beskidte lag" på en bærbar EasyNote LS

Kan i evt. finde nogen links eller skrive med korte ord trin til hvordan man gør det ville være en stor hjælp DANKE!
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. juni 2012 - 15:59 #1
Og hvad er så det "Beskidte lag"? Crapware?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2012 - 16:08 #2
Kunne ikke dy mig, for at vise hvordan det ikke skal gøres ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=_WY4h0r91ag
Denne her er faktisk fra tyskland.
Avatar billede Mindis Nybegynder
26. juni 2012 - 16:13 #3
Når jeg siger det beskidte lag mener jeg det støv som for den til at larme og blive varm, og ja sådan skal det ikke gøre. (:

-Men hvordan GØR man det så?? (:
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2012 - 16:21 #4
Det bedste er (hvis muligt) at skille den ad så man kommer ind til blæseren og kan blæse det ud på den måde.
Man skal bruge en dåse med komprimeret luft, vatpinde og evt en støvsuger.
Jeg har et par gange gjort det ved at sætte støvsuger på svag sugestyrke og sætte mundstykke der hvor blæser suger ind. Samtidigt giver jeg noge forsigtige pust der hvor blæser puster ud.
Derved løsnes nullermændene og suges ud af støvsugeren.
Lad være med at pust og sug for kraftigt, for blæseren vil løbe med rundt, og du kan beskadige lejerne i den. Så det bedste er hvis du kan blokere at den løber rundt.
Husk at afmontere alt strømmen fra den og tryk på startknappen et par gange før du går igang.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2012 - 16:23 #5
Der findes også videoer som denne her du kan kigge på:
http://www.youtube.com/watch?v=0yyEVSkz_0M
http://www.youtube.com/watch?v=EWwejCKVGOY
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. juni 2012 - 16:24 #6
Mange gange er det ikke nok at bare rense den for støv og lignende. Efter 1 år eller 2 (afhængig af brug) er det også en god idé at få noget nyt kølepasta på.

Men her er en manual på hvordan du skiller den ad, så du kan komme til at rense den. Det er blæseren der skal renses, plus alt det støv du ser.

Men det koster mellem 2 og 500 kroner at få det gjort hos en der ved hvad han gør, hvilket jeg ville gøre.

http://tim.id.au/laptops/packardbell/easynote%20l.pdf
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. juni 2012 - 16:25 #7
Hov, glemte at opdatere før jeg skrev ;o)
Avatar billede Mindis Nybegynder
26. juni 2012 - 16:26 #8
Det lyder fornuftigt har du nogle video'er eller billeder så jeg kan se hvordan det ser ud når man gør det.
-Vil helst ikke rode rung i min pc så jeg besadeliger den. (:
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2012 - 16:32 #9
Enig i #6 specielt hvis man lader stå til og kører med den så den bliver hammer varm over en længere periode. Det kan kølepastaen ikke holde til, og mister sin ledeevne.
Man kan dog med et egnet program holde øje med hvor varm den bliver.
Den bærbar jeg rensede faldt ca 10 grader efter rensning (75 til 65 ) og landede på 65 grader, som ikke er varmt for en laptop.
Avatar billede Mindis Nybegynder
26. juni 2012 - 16:36 #10
Man kan ikke rense den uden at få den skilt ad vel?
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. juni 2012 - 16:39 #11
Nej, ikke ordentligt.
Avatar billede Mindis Nybegynder
26. juni 2012 - 16:41 #12
Michael_stim, i den manual link du sendte. Er det så meningen jeg skal fjerne det hele eller er der en bestemt overskrift jeg skal kikke efter?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2012 - 16:44 #13
#11 Enig.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. juni 2012 - 16:46 #14
På side 10, kan du se blæseren der skal renses. Men som sagt, så ville jeg aflevere den til en der kunne rense den og forsyne den med noget nyt kølepasta.
Avatar billede Mindis Nybegynder
26. juni 2012 - 16:55 #15
Okay, tak for hjælpen.
-Det her kan jeg ihvertfald godt bruge til noget. :D