Avatar billede kthiesen Novice
26. juni 2012 - 09:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg lave et XML udtræk af en MySQL database?

Hej

Jeg står for en golfklubs hjemmeside baseret på Joomla, hvor der er nogle artikler vi gerne vil have over på vores mobil site.

Det er helt nyt land for mig, så hvis du kan pege mig mod noget information, gerne på nettet, som jeg kan sætte mig ind i gør jeg det.

Jeg arbejder sammen med en gut, der står for at lave den mobile hjemmeside og han har bedt om at få nedenstående sat op på hjemmesiden så de kan hente informationerne:

Til nyheder og turneringer skal vi bruge følgende elementer:
•    Title
•    List Image (Must be 640px or 320px in width)
•    Teaser
•    Item Image (Must be 640px or 320px in width)
•    Text

Jeg tænker her at service levere noget ala:

URL: http://koegegolf.dk/feed/
Response:
<items>
  <item id="XX" title="XX" teaser="XX" imageurl="XX" />
</items>

URL: http://koegegolf.dk/feed/item?id=XX
Response:
<item id="XX" title="XX" teaser="XX" imageurl="XX">
<![CDATA[ TEXT HERE ]]>
</item>

<~WRD000.jpg>

Jeg er ikke helt sikker på hvad han vil, men jeg tror han vil have en side, der på forespørgsel, henter data i vores MySQL database og sender et svar formatteret som det han ønsker?!

//Kristen
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2012 - 15:06 #1
Du laver en PHP side laeser fra databasen og outputter XML. Lige ud af landevejen.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2012 - 15:07 #2
Mne jeg er skeptisk overfor ideeen om 2 fuldstaendigt separate site et for PC browsere og et for mobil browsere.
Avatar billede kthiesen Novice
27. juni 2012 - 11:56 #3
Hej arne_v

Kunne du eventuelt beskrive pågældende landevej en smule?

Jeg er på herrens mark uden GPS...

Venlig hilsen
Kristen
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2012 - 14:39 #4
Altsaa du henter data via mysqli eller PDO og skriver XML med enten simpel echo eller XMLWriter.
Avatar billede kthiesen Novice
02. oktober 2013 - 17:00 #5
arne vil du sende et svar, så får du points
Avatar billede kthiesen Novice
06. juni 2014 - 09:41 #6
Lukker, da Arne ikke har reageret.