Avatar billede rjbr Nybegynder
25. juni 2012 - 12:28 Der er 2 kommentarer

Transmission - af usb data - opsamling..

Hejsa M/K er
Jeg har følgende lille opgave jeg gerne vil have hjælp til at løse.

Jeg har en motorstyring der "afleverer" live data - på forskellige motorstyringsparametre via et usb kabel- der er tale om 2 vejs kommunikation.

Disse data vil gerne have - helst trådløst i pitten ?

Jeg vil gerne have en ide til om der findes produkter der kan transmitere "fra usb til usb port" evt WIFI eller om man kan få et produkt der kan transmitere fra usb til usb eks. via 3G/4G til pc..

evt. kunne data godt transmiteres via en server vi så har uplink til ??

Alle løsningsforslag er velkomne !!

Rasmus
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2012 - 13:59 #1
det kommer en wirell-usb http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_USB men den er kun sat til 'op til 10m'
men mikro-pc, der henter usb-signalet og sender det via wifi - http://www.geek.com/articles/chips/74-mk802-android-micro-pc-beats-cotton-candy-to-the-punch-20120517/ se på mk802 til 74$. Du skal så nok lave en app til android 4.0, så usbsignalet sendes til wifi.
Avatar billede larslennon Nybegynder
12. juli 2012 - 13:55 #2
Hej rjbr.

Det lyder som et spændende projekt.

Jeg arbejder lige nu på at lave noget datalog over et 3G modem. Det har ikke helt support for USB, men måske har vi mulighed for at få signalet ud fra boksen, inden det bliver lavet til usb.

Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at høre mere om projektet.

Du kan skrive på L snabela rsLennon.dk