Avatar billede Hennepigen Nybegynder
21. juni 2012 - 14:51 Der er 1 kommentar

Outlook 2010 Exchange Giv adgang til kollegas indbakke

Jeg har prøvet at dele indbakke og mapper med min kollega vha. denne vejledning: http://www.officetips.dk/tips-tricks/udnvn-en-stedfortrder/
men det eneste, jeg får adgang til, er hendes indbakke og ikke hendes undermapper. Hvad gør vi forkert?
Vi har desuden prøvet at tilføje postkassen via min email-konti → Rediger konto → Flere indstillinger → Faneblad Avanceret → Åben følgende yderligere postkasser.
Men det virker heller ikke.
Vores IT mand er på mere bar bund end jeg er...

Kan nogen hjælpe?!

Mvh.
Henne
Avatar billede GooFY79 Nybegynder
21. juni 2012 - 22:40 #1
Når du giver adgang på den måde som du beskriver, får man ikke adgang til undermapperne. Hvis man vil benytte den metode, skal man give adgang til undermapperne en efter en.

Man kan dog give adgang til hele mailboksen, men den gælder også kalender, noter osv.
Det kan gøres på exchange serveren, i Exchange magement værktøj og i powershell.

Eks. Start exchange management console og skriv:
Get-mailbox brugernavn | add-mailboxpermission -user BrugerenDerSkalHaveAdgang -accessrights readPermission
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester